Kniha výrazné osobnosti francouzského hermetismu, kabalisty a mága je jakousi syntézou okultního esoterismu, pojednávající o prokletých vědách. Vychází z tarotového klíče a není nadsázkou říci, že jde o jedno z nejhlubších děl zabývajících se magií, jež je právem nazýváno vyčerpávající studií astrálního světa. Třetí díl – "Problém zla" – zůstal pro předčasnou autorovu smrt nedokončen.
Kniha výrazné osobnosti francouzského hermetismu, kabalisty a mága, je jakousi syntézou okultního esoterismu, pojednávající o prokletých vědách. Vychází z tarotového klíče a není nadsázkou říci, že jde o jedno z nejhlubších děl zabývajících se magií, jež je právem nazýváno vyčerpávající studií astrálního světa. Třetí díl – "Problém zla" – zůstal pro předčasnou autorovu smrt nedokončen a byl dopsán Oswaldem Wirthem.
Tajemství hermetismu je skryto v neznámých pojmech, záhadných značkách a složitých symbolech. Kdo nám je ale vysvětlí? Oswald Wirth ve své knize Hermetická symbolika nabízí čtenáři právě tento tolik potřebný kurz, který otevírá oči a srdce a učí se orientovat v tajuplné řeči symbolů. Autor se podrobně věnuje symbolice alchymie a svobodného zednářství. Odhaluje čtenáři nejen její smysl, ale hlavně onen způsob čtení symbolických obrazů. Spolu s Papusovými Základy tajné vědy představuje kompas a mapu na cestu tajemnou řečí alegorií. České vydání knihy je úplné.
Kniha Oswalda Wirtha je základní knihou o Tarotu. Wirth metodicky postupuje od zkoumání dějin tarotu po výklad jednotlivých arkán, přičemž zároveň zkoumá jeho vztahy k astrologii, kabale a barevné i číselné symbolice, jakož i k zednářství a hermetismu. Těžiště a hlavní přínos knihy je však v jejích praktických aspektech: je dnes již klasickou učebnicí věštění a výkladu vyložených arkán tarotu.
Le présent manuel ne prétend rien inculquer : ce n'est pas un livre de classe où l'élève apprend sa leçon en vue de pouvoir la réciter correctement. L'Initiation enseigne à penser, donc à faire l'effort personnel qui conduit à l'élaboration de la vérité. Celle-ci n'est jamais révélée à l'Initié, dont la mission consiste à découvrir par lui-même les secrets qui l'intéressent. L'Art auquel il s'adonne veut qu'il sache construire selon ses convenances personnelles l'édifice de ses propres convictions. Toute liberté lui est laissée à cet égard, pourvu qu'il construise solidement, avec des matériaux judicieusement choisis, car toute pierre n'est pas acceptable par le constructeur, qui doit éprouver, au point de vue de la cohésion, le grain de tout bloc qu'il met en œuvre. Il en va de même dans le domaine des idées, où nulle conception ne doit être acceptée sans examen.