Učební texty vznikly jako reakce na vývoj světového elitního basketbalu v období přelomu 20. a 21.století, tj. v období zhruba posledních patnácti až dvaceti let. Tento vývoj přinesl v pojetí herního výkonu celou řadu podnětů, které nelze přehlížet. Reflexe není hledána výlučně na úrovni zmiňované realizace sportovní hry, ale v otázce jak takové úrovně dosáhnout, v menší míře nároků - jak se k takové úrovni přiblížit. Teoretickým východiskem se v učebních textech stává pojednání o didaktickém procesu ve sportovních hrách. S přihlédnutím k novějším poznatkům a zjištěním v odborné literatuře je poukazováno na základní vztahy, které oboustranně vznikají mezi subsystémy tohoto procesu, tj. mezi žákem (hráčem), učitelem (trenérem) a učivem. Stěžejní otázka je kladena ve smyslu jak vytvářet podmínky pro učení basketbalu? Z konfrontace mezi pojetím didaktiky sportovních her a pojetím herního výkonu hráčů a družstev světové elitní úrovně následně vyplývá pokus o sestavení basketbalového učiva pro sportovní trénink dětí mládeže. Hlavní důraz je přičítán základům sportovní hry, tj. herním činnostem jednotlivce.
Michael Velenský Pořadí knih
1. leden 1951





- 2008
- 2005
Průpravné hry
- 91 stránek
- 4 hodiny čtení
- 1999
Streetball : sportovní hra tříčlenných družstev na jeden koš
- 62 stránek
- 3 hodiny čtení
- 1999
Basketbal : herní trénink, kondiční trénink, technika, taktika
- 99 stránek
- 4 hodiny čtení
- 1998
Basketbal : základní program aplikace útočných a obranných činností
- 76 stránek
- 3 hodiny čtení