Knihobot

Susanne Wille

    Ausgrenzungsprozesse in Schulklassen
    Psi v džungli velkoměsta : městem bez obav
    • Psi a velkoměsto – jde to vůbec dohromady? Mohou psi vůbec žít v domě bez zahrady, často v bytě malých rozměrů, jehož majitel či majitelé mizí na celý den do práce? A co teprve, když pes překročí práh bytu a ocitne se v rušné ulici plné aut, autobusů a tramvají, o proudících davech lidí nemluvě. Jak se má chovat, na co má dávat pozor, jak se vyrovnat se všemi těmi pachy kolem? Jak se bezpečně dostat na druhou stranu ulice, jak sjet bez problémů po eskalátoru a nastoupit do metra? Těch otázek spojených s držením psa ve velkoměstském prostředí je opravdu nespočet a pro majitele psů bývá pořádný oříšek vychovat psa tak, aby se přizpůsobil uspěchanému rytmu života, aby život v uzavřeném bytě pro psa nebyl utrpením, aby si dovedl poradit v ožehavých situacích poznamenaných technickými vymoženostmi. Zkušení chovatelé psů, kteří jsou autory této knížky, vás spolehlivě provedou všemi úskalími, která pořízení psa a jeho držení ve velkoměstě přináší. Poradí s jeho výcvikem, podají spoustu užitečných tipů, pomohou řešit nejrůznější situace – prostě a zkrátka naučí vás i vašeho čtyřnožce pohybovat se v džungli velkoměsta s jistotou a bez obav.

      Psi v džungli velkoměsta : městem bez obav
    • Diese umfangreiche empirische Arbeit zur Überprüfung der Wirksamkeit eines hundegestützten Interaktionstrainings hat das Ziel, die soziale Integration von Fünftklässlern, insbesondere von ausgegrenzten Kindern, zu erhöhen. Dabei wird die Hypothese überprüft, ob ein solches Training hilft, Ausgrenzungsprozesse unter Kindern zu verringern. Für den Bereich tiergestützter (Sonder-)Pädagogik liegen bisher nur wenige empirische Untersuchungen in Deutschland vor. Bei der Darstellung der theoretischen Grundlagen fasst die Arbeit wichtige Vorstellungen und Befunde zur Peerforschung und zum Verhältnis von Kind zu Tier zusammen. Die Überprüfung der pädagogischen Intervention (ein hundgestütztes Interaktionstraining) ergibt beim Einsatz qualitativer Verfahren, die auf die Individualebene zielen, dass sich bei einzelnen Kindern positive Veränderungen abzeichnen. Vor allem wirkt sich das Training unmittelbar nach seiner Durchführung aus, wie die soziometrischen Befunde bei mehreren Kindern deutlich machen.

      Ausgrenzungsprozesse in Schulklassen