Kniha vypráví jedinečný příběh, který se odehrál v komunistické minulosti, ale jeho vzkříšení a pokračování probíhá v současnosti. Dokumentární snímky českého fotografa Petra Neuberta a dalších, včetně Martina Anderleho, se setkávají s texty odkazujícími na místní historii a dramatický osud faráře Josefa Toufara. Ten byl v lednu 1950 unesen komunistickou Státní bezpečností, brutálně mučen a zavražděn. Fotografie a texty autenticky informují o událostech, kterých se široká veřejnost nemohla zúčastnit, jako je exhumace na ďáblickém hřbitově v listopadu 2014, antropologický výzkum ostatků, výroba kovové schrány pro mučedníka a budování hrobu v číhošťském kostele. Kniha také zachycuje radostnou třídenní slavnost v Číhošti v červenci 2015, kde byl P. Toufar slavnostně pohřben za účasti církevních a veřejných představitelů a mnohatisícového davu poutníků. Editorem je Miloš Doležal a knižní grafiku upravil Luboš Drtina. Obsahuje texty, promluvy, reflexe, úvahy, modlitby a básně autorů jako kardinál Dominik Duka, biskup Jan Vokál, historik P. Tomáš Petráček a další.
Tomáš Hudeček Knihy






Dostupnost v Česku v období 1991–2001: vztah k dojížďce do zaměstnání a do škol
- 144 stránek
- 6 hodin čtení
Doprava hraje v našem každodenním životě stále významnější roli. Děje se tak zejména zkracováním vzdáleností, tedy vývojem nových dopravních prostředků a zkvalitňováním dopravní infrastruktury. Lepší dostupnost jakéhokoliv místa na Zemi je základem pro jeho kvalitativní růst, rozvoj a množství kontaktů s okolí. Obsahem monografie je analýza změn dostupnosti v Česku v období 1991–2001 při využití individuální automobilové dopravy. Hodnocen je vztah této změny k počtu kontaktů mezi významnými středisky v Česku. Pozornost je věnována také hlavnímu městu Praze a jeho zázemí. Součástí je rozbor samotného modelování a výpočtu dostupnosti při využití GIS.
Doprava a mobilita jsou jedním z nutných a klíčových faktorů regionálního i mezinárodního rozvoje. Atlas dopravní dostupnosti prezentuje výsledky výzkumu dopravních dostupností v Česku. Na mapách jsou znázorněny časové dopravní dostupnosti současných krajských měst a hlavního města Prahy v silniční síti v průběhu stoletého období, a to v letech 1920, 1960, 2012 a predikce stavu v roce 2020. Tradiční mapy dopravní dostupnosti jsou doplněny o změny v relativní i absolutní časové dostupnosti a také kartografické anamorfózy. Informace v mapách jsou doplněny o tabulky, grafy, diagramy a popisný text, který shrnuje získané poznatky a uvádí také vysvětlení pro pozorované změny. Atlas vznikl v rámci spolupráce odborníků z ČVUT v Praze, Univerzity Karlovy v Praze a Univerzity Palackého v Olomouci.
Hustota a ekonomika měst
- 152 stránek
- 6 hodin čtení
Kniha Hustota a ekonomika měst srovnává na konkrétních příkladech souvislost mezi hustotou osídlení a náklady na veřejnou infrastrukturu. Cílem publikace bylo vytvořit podklad pro kvalifikované rozhodování odpovědné samosprávy o rozvoji svého území. Další využití jistě nalezne odpovědná státní správa a urbanisté. Organicky rostlá, bloková, smíšená či modernistická zástavba není rozdílná jen z pohledu urbanistické struktury, nýbrž i z pohledu ekonomického a samozřejmě i sociálního. Výzkum srovnává z různých úhlů pohledu celkem sedm struktur, které jsou charakteristické odlišným množstvím veřejných prostranství, parků, počtu obyvatel, výměry komunikací, chodníků a další infrastruktury. Výzkum ukazuje, že vyšší hustota obyvatel přináší sice vyšší náklady na plochu, ale v přepočtu na obyvatele znamená pro město nemalé úspory. Zásadním zjištěním je, že tento vztah není lineární a zakřivuje se okolo hustoty sto obyvatel na hektar, která bývá označována jako udržitelný model městka krátkých vzdáleností. Kniha vznikla jako výsledek spolupráce širokého autorského týmu složeného z expertů ČVUT – Masarykova institutu vyšších studií, Institutu plánování a rozvoje, architektů a ekonomů, který úspěšně získal a následně realizoval grant podpořený Technologickou agenturou České republiky. Příklady jednotlivých typů zástavby v hlavním městě Praze bylo možné zpracovat díky velmi podrobným a kvalitním datům Institutu plánování a rozvoje.
Řízení a správa města
- 405 stránek
- 15 hodin čtení
Co obnáší a jak funguje správa města? Co je zapotřebí, aby chod města neustal a procesy se zrychlovaly? Těmito i dalšími tématy se zabývá trojdílná kniha Řízení a správa města bývalého pražského primátora Tomáše Hudečka, kterou vám v rámci večera představí. Publikace cílí zejména na čtenáře pohybující se ve veřejné správě, kteří mají zájem dozvědět se o městě více a zlepšit si svou odbornost. Nalákat však může i zájemce o politiku a zákulisí chodu města, studenty urbanismu, managementu i architektury. 3 svazky v kartonovém obalu.