Seth Godin
10. červenec 1960
Seth Godin (* 10. července 1960, Mount Vernon, New York, USA) je americký autor knih z oblasti marketingu. Je znám jako marketér, řečník, podnikatel a spisovatel.
Seth Godin (*10.7.1960). Americký autor knih z oblasti marketingu. Je znám jako marketér, řečník, podnikatel a spisovatel. Proslavil se především díky svému blogu, který spravuje již od roku 2002. Populární je také díky vystoupením v rámci konferencí TED a marketingovým úspěchům a inovacím. Vystudoval informatiku na Tuftově Univerzitě a získal titul MBA na Stanford Graduate School of Business. V 90. letech založil startup Yoyodyne, kde přišel s myšlenkou online marketingu. Když za několik let kupovalo tento projekt Yahoo, stal se i Godin součástí této firmy, a to jako viceprezident pro přímý markerting. Yahoo pak opustil, aby se mohl věnovat vlastní kariéře. Začal psát knihy o marketingu, přednášet o něm na konferencích a zároveň psát svůj blog. Je také zakladatelem projektu Squidoo pro tvorbu jednoduchých webových stránek. Je autorem 18 knih, které byly přeloženy do více než 35 světových jazyků. Zabývá se v nich především postindustriální revolucí, marketingem, šířením nových nápadů a vůdcovstvím. Mezi jeho nejznámější publikace patří All Marketers Are Liars (Všichni marketéři jsou lháři, 2005), Poke the Box (Kopni do té bedny, 2011), Linchpin (Nepostradatelní, 2010) nebo Purple Cow (Fialová kráva, 2003), jenž vyšly také v češtině. Dále je autorem publikace Small is the New Big, což je výběr článků jeho blogu (2006). Jeho nejnovějšími díly jsou knihy The Icarus Deception: How High Will You Fly? (2012), která se zaměřuje na průmyslovou ekonomiku a její budoucnost, a What To Do When It's Your Turn (and its Always Your Turn) (2014). Napsal také několik příruček o webových stránkách, blozích a marketingu, které jsou dostupné na jeho blogu. Je známý také díky svým vystoupením na konferencích, například v rámci projektu TED. Jeho nejsledovanější video bylo zhlédnuto více než 3 600 000 uživateli. Godin v něm vypráví o šíření nových myšlenek a nápadů a také o reklamě a ukazuje, proč jsou špatné nebo šílené produkty mnohem úspěšnější než ty nudné.