Publikace přináší praktický návod, jak postupovat v situaci, kdy je třeba zpracovat strategické dokumenty nezbytné pro realizaci nového, dosud ve firmě neexistujícího podnikání, případně pro řízený útlum podnikání již ve firmě existujícího. Jedná se o další z řady praktických příruček sestavených odborníky působícími na B.I.B.S. – vysoké škole, zaměřených strategické řízení firmy, výroby, informací, marketingu, lidských zdrojů a nákupu.
Studijní text pro FP. Publikace zdůrazňuje význam využití účetnictví k účelu
podávání spolehlivých informací o ekonomické zdatnosti ekonomické jednotky.
Vlivem globalizace roste objektivní nutnost vzniku a všeobecného využívání
jednotného účetnictví, a tím i sběru, zpracování, zveřejňování a uchování
informací. Publikace je obsahově rozdělena do pěti kapitol. První kapitola je
věnována problematice mezinárodní harmonizace účetnictví. Druhá kapitola
popisuje orgány zabývající se tvorbou a aktualizací jednotlivých standardů a
interpretací. Ve třetí kapitole jsou představeny jednotlivé standardy.
Standardy jsou stručně charakterizovány z hlediska nároků, které na jejich
uživatele kladou, a to vyjmenováním základních povinností souvisejících s
jejich využitím. Kromě toho jsou u každého z nich uvedeny i interpretace.
Čtvrtá kapitola se zabývá standardy pro malé a střední podniky. V páté
kapitole jsou charakterizovány základní rozdíly mezi IFRS/IAS a českou účetní
legislativou. V této části jsou popsány i základní nároky související s
rozvojem účetnictví v ČR.
Firma by měla být efektivně řízena na všech úrovních - strategické, taktické a operativní. Nejdůležitější je ale strategická úroveň, neboť rozhodování uskutečňována na strategické úrovni řízení ovlivňují úspěšnost podnikání nejvíce - uvádí se, že až z 80 %. Záleží však na tom, o jaké podnikání se jedná, v jakém prostředí a v jaké situaci je realizováno. Myšlenkovým těžištěm řešení strategie nejvyšší úrovně, tzv. korporátní strategie, je v této publikaci model strategického řízení, který vznikl na Brno International Business School B.I.B.S. - vysoká škola na základě studia nejdůležitějších publikací západního strategického managementu a jenž je úspěšně ověřen dnes již téměř dvacetiletou praktickou aplikací v podmínkách našich firem.
Příručka přináší praktický návod, jak při formulaci korporátní (podnikové) strategie postupovat:
1. krok - Strategická analýza zaměřená na korporátní strategii.
2. krok - Návrh nové nebo redefinice stávající strategie,
3. krok - Předpoklady pro strategické řízení,
4. krok - Implementace strategie a kontrola jejího plnění.
Kniha navazuje na několik předchozích publikací, které jsou zaměřeny na jednotlivé úrovně a oblasti strategického řízení firmy (business strategie), ale i na tzv. funkční oblasti - strategické řízení výroby, marketingu, nákupu, lidských zdrojů, IS/IT a financí. Příručka je vhodná nejen pro studenty MBA, ale také pro manažery a vlastníky podniků.
Uvedená publikace je určena k usnadnění vstupu do mezinárodního účetnictví a harmonizace daní v rámci EU. Je zaměřena na studenty bakalářského studia, kteří získají orientaci a základní znalosti pro další studium v magisterském programu. Kromě studentů může sloužit jako cenný zdroj pro účetní a odborníky v oblasti účetnictví a daní.
Obsah publikace je rozdělen do šesti kapitol. První kapitola se věnuje mezinárodní harmonizaci účetnictví, zatímco druhá popisuje orgány, které se zabývají tvorbou a aktualizací standardů a interpretací, včetně jejich pracovních procesů. Třetí kapitola se zaměřuje na jednotlivé standardy, včetně jejich přehledu a historie. Složitější příklady jsou dostupné na přiloženém CD. Čtvrtá kapitola charakterizuje sekce IFRS pro malé a střední podniky. V páté kapitole jsou shrnuty hlavní rozdíly mezi IFRS/IAS a českou účetní legislativou, včetně kroků k rozvoji účetnictví v ČR. Poslední kapitola se zabývá sbližováním daní, popisuje důvody harmonizace a charakterizuje oblast přímých a nepřímých daní. Publikace obsahuje CD s přílohami.