Trojkolka / Fando a Lis / Cintorín áut
- 109 stránek
- 4 hodiny čtení
Fernando Arrabal je španělský dramatik, jehož díla se vyznačují nekonformním a provokativním stylem, který zpochybňuje společenské normy a lidskou existenci. Jeho tvorba, hluboce ovlivněná zážitky z exilu a španělskou občanskou válkou, zkoumá témata absurdity, násilí a hledání svobody. Arrabalova literární a divadelní tvorba, která často překračuje hranice žánrů, představuje jedinečný a nekompromisní pohled na moderní svět. Je považován za jednoho z posledních velkých modernističkých autorů.







Arrabalův Kámen Bláznivosti vychází v roce 1963 a vůbec jako první v podnadpisu nese název "kniha panická". Nikoho tedy neudivuje, že se první historická črta o Paniku váže k tomuto datu i založení celého "hnutí" – již Bretonův "První Manifest Surrealismu" přiřkl snu zásadní, činnou roli v zázračném lidském objevování, jemuž je ozvěnou: "Já do budoucna věřím v nová prolínání obou těchto zdánlivě tak protikladných stavů, jakými je sen a skutečnost, v počátek jakési absolutní reality, surreality, mám-li to tak říct. Přesně o její dobývání usiluji." Z francouzského originálu La pierre de la folie (1963, Paris) přeložil, doslov napsal a poznámkami opatřil Denis Molčanov. Ilustrace Roland Topor.
Experimentální próza navazující na nejmodernější francouzské umělecké postupy.
A collection of plays, often classified as absurd drama, which aim to portray a world in which humanity, with its despair, fear and loneliness, is alone in a hostile and meaningless world.
I 1937 mødes Salvador Dali og Pablo Picasso i Paris for at diskutere deres malerier, "Blød konstruktion med kogte bønner" og "Guernica". Deres dialog afslører et anspændt forhold, men indeholder også Fernando Arrabals karakteristiske sorte humor.
De la rencontre et de l'amitié entre Fernando Arrabal et Michel Houellebecq est né ce livre de souvenirs, d'entretiens, d'évocations.Vivante, drôle, provocante, ludique et intime, voici une sorte de radiographie de l'œuvre Houellebecquienne à travers ce qu'il faut bien appeler des " arrabalesques ". En effet, le plus souvent, le dramaturge procède par définitions. Mais il fait encore appel à ce qu'il nomme des " jaculatoires " (du latin jaculari ).
Este volumen reúne textos sobre el movimiento Pánico, fundado por Arrabal, Topor y Jodorowsky en 1963. Incluye manifiestos, entrevistas y obras gráficas, además del Manifiesto para el tercer milenio de Arrabal. Se publican por primera vez textos de diversos artistas relacionados con este movimiento en España.