Charles Burns je uznávaný tvůrce, jehož vizuální styl definuje syrová a znepokojivá estetika. Jeho práce, která se proslavila v magazínu Raw, zkoumá temné stránky lidské psychiky prostřednictvím sugestivních obrazů a minimalistického vyprávění. Burns se vyznačuje jedinečnou schopností zachytit podstatu lidského utrpení a úzkosti, přičemž jeho umění osciluje mezi realitou a surreálnem. Jeho vliv zasahuje i mimo oblast komiksu, kde jeho designy obalů alb a ilustrace pro prestižní magazíny potvrzují jeho všestrannost.
Brian se už nemůže dočkat, až vyrazí s partou vysoko do hor – má v plánu
dotočit v divočině společný mysteriózní snímek. A snad najde i chvilku na to,
aby si promluvil s Laurie o samotě. Podaří se mu ji během natáčení vysvobodit
z mušelínové kukly? Navštíví jejich tábořiště kmen vidláckých kanibalů? A
hlavně, přistanou v údolí mimozemské medúzy? Bludiště 3 uzavírají příběh party
mladých filmařů v emocionálním finále – Laurie s Brianem musí překonat
narůstající úzkost a otevřít poslední dveře.
Brian pořád skvěle kreslí, ale taky se pořád chová dost divně. Jeho vztah s Laurie se komplikuje a situace v partě se následně vyhrotí na na filmařském výletě na chatu u pláže. Zjevení mimozemských medúz rozhodně nikomu na pohodě nepřidá. Odkud pocházejí? Zrodily se snad v bludišti Brianovy mysli? A jak do toho všeho zapadá osamělá maminka, vraždící Pařát a exkluzivní parmezán?
Bludiště 2 pokračují v započaté trajektorii – ani v druhém díle chystané trilogie nechybí labilní adolescenti, hlubinné vize či amatérské osmičkové filmy.
Brian rád kreslí. Kreslí ale nejrůznější podivnosti, které snad ani nejsou z tohoto světa. Občas se taky dost divně chová. Když k němu na večírku přistoupí krásná Laurie, nemůže z jeho kreseb spustit oči. Brian ji zároveň děsí i přitahuje. Co se mu vlastně odehrává v hlavě? Není ten kluk chodící průšvih? A co mají znamenat ty mimozemské medúzy?
Bludiště jsou prvním dílem nové trilogie Charlese Burnse, v níž se věnuje lidskému nevědomí, silné kávě i starým černobílým hororům.
Doug se snaží prosadit jako fotograf, performer a básník, ale právě teď se skrývá ve sklepě a bojí se vyjít ven – na poslední akci ho totiž někdo ztloukl do krve. Své strachy ubíjí uklidňujícími prášky a propadá se do pokroucených nočních můr: hromady červenobílých vajec, mimozemská továrna, tajemný úl v pouštním městě, kterému vládne mladá královna. Pochopí nakonec Doug, a spolu s ním i čtenář, jak to spolu všechno souvisí? Naposled popisuje putování mladého muže za nepříjemnou pravdou a „čistou linkou“ ztělesňuje fantaskní alternativní realitu. Naposled je trilogie propracovaná do posledního detailu, která nade vše vyniká v sebrané podobě.
Charles Burns získal za Černou díru sedm cen Harvey Awards, Ignatz Award a v roce 2007 také cenu poroty v Angouleme za „zásadní komiksové dílo“.
El Borbah je 200 kilogramové soukromé očko v zápasnickém obleku a tajuplné masce, žijící v tajuplném městě jako vystřiženém z noirové kriminálky, plném podivných existencí a šílených vědců. Je živ pouze ze špatné mexické stravy, piva a cigár a svá vyšetřování vede drsně a nevybíravě, při sledování rozbíjí jak dveře tak lebky.
První titul amerického komiksového tvůrce Charlese Burnse, autora tvořícího své příběhy v ledově chladném, tvrdém, velmi kontrastním a precizním grafickém stylu na pomezí fikce, vzpomínek, laciné zábavy a hororu. Tato kniha obsahuje tři povídky: Psí dny s Burnsovou oblíbenou postavičkou Čoklem, klukem s transplantovaným psím srdcem, Hoř znovu s podivínem Blissem Blisterem, který hodlá na svět přivést slovo boží za každou cenu a Svatba uzavřená v pekle, ve které jde prostě o jedno dost podivné manželství.
Měli jste pocit, že vaše puberta (akné, trapné první sexuální zážitky, úděsné mejdany, odporná chuť laciného alkoholu) byla něco příšerného? Charles Burns vám ve svém zásadním grafickém románu vysvětlí, že to byl ještě čajíček.
Střední škola na americkém maloměstě – to je podle mnoha hororových i jiných autorů (v čele se Stephenem Kingem) pozemská obdoba pekla. Charles Burns tuto představu dovedl do dokonalosti.
Jsme na okraji Seattlu v polovině 70. let 20. století. V době, kdy středoškoláci jsou už rovnýma nohama v sexuální revoluci a kouří marjánku, být hipíkem už sice vyšlo z módy, ale David Bowie je se svými kostýmy přeci jen ještě „trochu moc divnej“.
Do života protagonistů drtivě dopadne nová pohlavně přenosná nemoc, která postihuje jen teenagery a která jim způsobuje různé bizarní mutace: druhá ústa na hrudi, maličké růžky, svlékající se hadí kůže… A bude hůř. Lidé se začnou měnit i uvnitř. A začnou i umírat…
Charles Burns své hypnoticky, děsivě krásné veledílo vytvářel deset let. To zní hrozně, když si ale pozorněji prohlédnete jeho černobílou dokonalost, rafinované symetrie dvoustran, působivá opakování motivů a nevídaně zdařilé zachycení početných postav, spíš se podivíte, jaktože mu to netrvalo let dvacet.