Knihobot

Daniela Kramerová

    1. leden 1971
    Jiří Novák - v pohybu
    With an (in)human face?! : 1938-1989
    Roky ve výloze : sonda do aranžování výkladních skříní v Československu 1955-1989
    Bruselský sen - čsl. účast EXPO 58 Brusel
    S (ne)lidskou tváří?! : 1938-1989
    Šlitr Šlitr Šlitr
    • 2021
    • 2021

      Umělecké Studio Bubec sídlící v okrajové části Prahy – Řeporyjích oslavuje v roce 2020 dvacetiletí od svého založení. Na výstavách, rezidenčních pobytech, kurzech a dalších akcích studia se vystřídaly stovky českých i zahraničních umělců. Publikace kurátorky Daniely Kramerové přibližuje dějiny studia a velkou šíři událostí a aktivit se studiem spojených od pravidelných výstav Art Safari, divadelní činnosti, rezidenčních pobytů, kurzů pro děti i dospělé k soustavnému aktivismu na poli umění ve veřejném prostoru vrcholící založením Festivalu m3/umění v prostoru. Faktografické texty doplňují dokumenty, stovky fotografií a textech aktérů a pamětníků (Čestmír Suška, Jan Hřebejk, Libor Winkler, Martin Velíšek a řada dalších).

      Bubec 20: Příběh uměleckého studia
    • 2020

      Šlitr Šlitr Šlitr

      • 167 stránek
      • 6 hodin čtení
      5,0(3)Ohodnotit

      V roce 2020 vychází tato výjimečná kniha doprovázející stejnojmennou výstavu.Výtvarnou tvorbu Jiřího Šlitra připomíná unikátní kniha jeho kreseb a korespondence s Voskovcem, kterou pokřtí 8. ledna Ivan Englich s Dominikou Křesťanovou v galerii Villa Pellé. Jiří Šlitr byl geniální autodidakt s mnoha talenty, který se stal slavným díky hudbě a divadlu, sám se nejvíc ze všeho cítil být výtvarníkem. Narodil se před 95 lety a od jeho předčasného skonu letos uplyne 50 let. Šedesátiny pak letos slaví Divadlo Semafor, v jehož historii hrál klíčovou roli. Tato tři výročí inspirovala Galerii Villa Pellé, aby připravila výstavu, která pod názvem Šlitr Šlitr Šlitr představuje výtvarné práce tohoto autora. Při této příležitosti také vychází unikátní stejnojmenná publikace Šlitr Šlitr Šlitr, jejímž kmotrem je pan Ivan Englich a kmotrou dcera Jiřího Šlitra, Dominika Křesťanová.

      Šlitr Šlitr Šlitr
    • 2018

      S (ne)lidskou tváří?! : 1938-1989

      • 255 stránek
      • 9 hodin čtení
      5,0(1)Ohodnotit

      Publikace sleduje linii vývoje progresivního československého a v odkazech i světového výtvarného umění na pozadí života společnosti v období let 1938 – 1989, kdy v Československu existovaly dva totalitní režimy. Komentovaný výběr uměleckých děl ze sbírek Národní galerie Praha doplňují fotografie zachycující všední dny. Politické plakáty a dokumenty různého charakteru doprovází dobové texty a reflexe – od Heydrichova projevu o likvidaci Čechů až po petici Několik vět. Publikace, na níž se podílel i Ústav pro studium totalitních režimů, zachycuje dobu nacistického a stalinistického násilí, kulturně osvobozující 60. léta 20. století a končí depresivní tzv. normalizací v 70. a 80. letech.

      S (ne)lidskou tváří?! : 1938-1989
    • 2017

      První monografie pavilonu ČSSR na Expo 67 vychází k příležitosti stejnojmenné výstavy v Chebu. Martin Bernátek, Vladimíra Büngerová, Daniela Kramerová, Henrieta Moravčíková, Terezie Nekvindová, Martin Strakoš a Marta Sylvestrová se v ní zaměřili na kritické zhodnocení československé účasti z hlediska problematiky výstavnictví, architektury, audiovizuálních exponátů nebo otázky česko-slovenských vztahů. Světová výstava v Montrealu v roce 1967 byla druhou z trojice poválečných prezentací Československa na světových výstavách a navázala na iniciační moment Expo 58 v Bruselu. Expo 67, specifickým formátem mezi uměním, architekturou a uměleckým řemeslem, předznamenává dnešní podobu výstavního provozu svou internacionalizací, spektakularitou, masovostí a silným ukotvením v politickém, ekonomickém a společenském pozadí. Název Automat na výstavu evokuje výraznou atrakci československého pavilonu – interaktivní biograf Kinoautomat, i dobovou víru v automatizaci jako symbol moderního světa. Především ale slouží jako metafora pro situaci, v níž naše montrealská účast vznikala: Expo 67 se ve své době stalo v Československu jakýmsi měřítkem pro kvalitní provedení výstavnických expozic, bylo však i známkou rutinérského přístupu vedoucího k rozmělnění.

      Automat na výstavu. Československý pavilon na EXPO 67 v Montrealu
    • 2016

      Rozsáhlý katalog stálé expozice Retromusea může sloužit jako základní učebnice poválečného českého designu. Jednotlivé kapitoly doprovázené množstvím obrázků zpracovali odborníci na danou problematiku z různých českých muzeí, kteří jsou autoři příslušných částí expozice.

      Retromuseum Cheb : životní styl a design v ČSSR
    • 2010
    • 2008

      Československá účast na Světové výstavě Expo 58 v Bruselu a životní styl 1. poloviny Obsáhlá obrazová monografie, s bezmála 600 reprodukcemi, vycházející u příležitosti výstavy v Galerii hlavního města Prahy poprvé komplexně seznamuje čtenáře s fenoménem EXPO 58, a to jak s atmosférou této první poválečné světové výstavy v Bruselu, s legendárním úspěchem československého pavilonu a jeho podobou, tak s následným určujícím vlivem výstavy...

      Bruselský sen - čsl. účast EXPO 58 Brusel