Rozsáhlá monografie jednoho z nejvýraznějších současných českých fotografů, který se, jako jeden z mála, dokázal prosadit na mezinárodní scéně. Kniha získala hlavní cenu v soutěži fotografických publikací východní a střední Evropy v roce 2004. Cca 110 duplexových reprodukcí, text česky, anglicky a francouzsky.
Ivan Pinkava Knihy







Napřed uhořet
- 143 stránek
- 6 hodin čtení
Katalog k výstavě, která představila ostravskému publiku aktuální práce dvou umělců, fotografa Ivana Pinkavy a sochaře Eliáše Dolejšího. Vydáno u příležitosti výstavy konané od 11. dubna do 10. června 2018 v ostravském Domě umění
Dynastie
- 129 stránek
- 5 hodin čtení
Bolf – Pinkava: Ještě místo – pustá zem / Where the Place – Upon the Heath
- 94 stránek
- 4 hodiny čtení
Katalog představuje v pečlivém výběru z posledních let tvorbu dvou předních osobností českého výtvarného umění, Josefa Bolfa a Ivana Pinkavy. Společným rysem jejich tvorby je snaha o postižení základních momentů lidské zkušenosti, otázky zrození a smrti. Jak Pinkavovy černobílé fotografie, tak Bolfovy pochmurné obrazy konfrontují diváka se zneklidňujícím, důsledně stylizovaným světem, který je plný úzkosti, lidské samoty, neklidu a nejistoty. Kompletní obrazovou dokumentaci v kvalitních celostranných reprodukcích (celkem 50 děl) doplňují srovnávací reprodukce k článkům autorů textů katalogu (příklady z tvorby Josefa Bolfa a Ivana Pinkavy). Vydáno Západočeskou galerií v Plzni u příležitosti výstavy ve Výstavní síni „13“ v Plzni v době od 6. 10. 2010 do 6. 2. 2011. Texty Petr Vaňous a Petr Jindra.
"In the course of almost thirty years, the photographer Ivan Pinkava (b. 1961) has created his own distinctive visual language, which can reasonably identified with his own way of thinking about the world. The figures and still lifes in his works intertwine. . They are a modern mirroring of deeper thought processes following on from the language of traditional Western culture. Pinkava intentionally enters well-known iconographic situations in order to change them, sometimes inconspicuously, sometimes radically, jumbling, renaming, emptying, veiling, or making them stand out in another light. He blurs conventional meanings concealed behind the names of classical and biblical figures. In historical settings he finds something common to the present and future and true to both - namely, prefigurations of human uncertainty stemming from our own physical transitoriness. The author of the introductory essay, Petr Vaňous, is an art historian, critic, and curator."--P. 4 of cover.
Dvojná vazba. Double bind
- 143 stránek
- 6 hodin čtení