Film noir
- 639 stránek
- 23 hodin čtení
Její krása se ukázala být nadčasovou. Stejně půvabná, ať se pohybuje, nebo stojí, baletní držení těla, zářivé tmavé oči a nádherný profil, který jí královny mohly závidět. Audrey Hepburn by se bezpochyby stala slavnou už v mládí, i kdyby ji neobjevil film – jednoduše proto, že by jí žádná kamera nemohla odolat. Dnes, více než deset let poté, co ukončila život, určuje její ikonickou krásu to, že nad tělesný půvab je nesmrtelný její úsměv.
Elvis by byl první, kdo by se smál šílenému božskému statutu, kterému se těšil po smrti, ale zajisté by se ztotožnil s lidskou potřebou, z níž takové uctívání vychází. Sám takovou potřebu měl. Zpíval a pohyboval se s energií a půvabem, který očarovával. Jeho povahu však charakterizovala i překvapující pasivita, vrozený nedostatek ctižádosti, jehož vinou po prvních bouřlivých letech úspěchu ustrnul.
Zapomeňte na všechno, co si myslíte, že o ní víte, varoval ve své autobiografii Elia Kazan. Ikona, kterou uctíváme pod jménem Marilyn Monroe, byla ve skutečnosti inteligentní, smyslná a sebevědomá fantastka jménem Norma Jean Mortenson. Jako čistý produkt Hollywoodu zůstává v průběhu času stejná jako další dva selfmademani, Charlie Chaplin a Cary Grant. Jen málo věcí činí její posmrtný život přitažlivějším než myticky sexuální pověst. Norma Jean zaplatila za Marilyn obrovskou cenu, ale nastavila tím definitivně laťku vysoko pro všechny ostatní rádoby bohyně.