Knihobot

Marek Šebeš

    Marek Šebeš
    Temporalita (nových) médií
    Tisícovky Čech, Moravy, Slezska. Výlety po tisícimetrových vrcholech České republiky. I.
    • Kniha nabízí turistům náměty turistických tras zdolávajících vždy mimo jiné i nejvyšší vrcholy všech našich šestnácti tisícimetrových pohoří, přičemž vlastní podrobný popis každého výletu je doplněn turistickou mapou od společnosti SHOCart v měřítku 1:50000 s vyznačením trasy, detailním itinerářem výletu, graficky znázorněným reliéfem trasy, přehledem GPS souřadnic významných bodů trasy a řadou dalších užitečných informací. Součástí knihy je i souhrnný rejstřík všech tisícimetrových vrcholů České republiky. Publikace je doplněna více než stočtyřiceti barevnými fotografiemi.

      Tisícovky Čech, Moravy, Slezska. Výlety po tisícimetrových vrcholech České republiky. I.
    • Temporalita (nových) médií

      • 284 stránek
      • 10 hodin čtení
      4,0(3)Ohodnotit

      Kolektivní monografie je věnována vztahu médií a temporality s důrazem na proměny chápání a zkušenosti času způsobené nástupem tzv. nových médií. Tomáš Dvořák v úvodní kapitole sleduje historický vývoj kulturních technik synchronizace od kolektivního chápání času po současný stav "znepokojené pohotovosti", který zažíváme v nepřetržité interakci s elektronickými médii. V návazné studii se Marek Šebeš zabývá televizním zpravodajstvím, které chápe jako svébytnou sociotemporální institucí, která se podílí na strukturaci a organizaci času ve společnosti. Irena Reifová pak popisuje proměnu diváctví s nástupem digitalizovaných televizních pořadů s důrazem na internetové seriály a diváckou participaci. Další rovině participativního užívání médií se věnuje Radim Hladík při rozboru sociálních praktik hudební northernsoulové subkultury. Filip Vostal nahlíží akceleraci času ve společnosti perspektivou fenoménu vysokorychlostního obchodování na světových burzách. Monografii zakončuje Václav Janoščík, který propojuje motivy a inspirace ze současného umění, sci-fi a filozofie ve snaze zachytit něco z budoucnosti, kterou nám přibližují.

      Temporalita (nových) médií