Knihobot

Michel Rio

    1. leden 1945

    Michel Rio je francouzský autor, jehož dílo se vyznačuje hlubokým zájmem o témata identity a lidského vnímání. Jeho texty často zkoumají hranice reality a představivosti, přičemž využívá podmanivý styl k rozkrývání složitosti lidské psychiky. Díky svému všestrannému talentu se Rio etabloval jako významná postava současné literatury, jehož romány, eseje i divadelní hry oslovují čtenáře po celém světě.

    Fauxpas
    Merlino
    Points: Manhattan Terminus
    Pohľad do priepasti *** Mysliace džungle
    Merlin
    Princip neurčitosti
    • Princip neurčitosti

      • 73 stránek
      • 3 hodiny čtení
      4,0(2)Ohodnotit

      Rozsahem nevelký román soudobého francouzského spisovatele a esejisty. Kniha potěší intelektuálně laděné čtenáře, kteří mají v oblibě netradiční literární texty.

      Princip neurčitosti
    • Merlin

      • 134 stránek
      • 5 hodin čtení
      3,6(46)Ohodnotit

      Autor zavádí čtenáře do magického světa krále Artuše a rytířů Kulatého stolu.

      Merlin
    • Points: Manhattan Terminus

      • 128 stránek
      • 5 hodin čtení

      " A bas la métaphore ! " (réflexion de portée absolument générale, applicable aussi bien aux arts et lettres, ce qui ne va pas sans douleur, qu'aux sciences, ce qui va de soi. Réflexion avancée par une admirable femme au cours d'un strip-tease lui aussi de portée universelle).

      Points: Manhattan Terminus
    • Merlino

      • 145 stránek
      • 6 hodin čtení

      Ad apertura di libro una voce, eco proveniente dal fondo di una caverna, ci sorprende e ci soggioga: la voce di un vecchio, roca e limpida, terribile e incantevole, spietatamente dura e intensamente commossa. È quella di Merlino, profeta bardo sciamano, figlio di Satana e di una vergine, “luogo vivente di tutti i contrari”. Condannato a un’immortalità che altro non è se non il perpetuarsi del lutto per la perdita di chi ha amato, il Mago si è rifugiato eremita nella foresta e in un disperato tentativo di riscattare la propria opera dall’oblio del tempo decide di affidare al racconto i brandelli di un’esistenza le cui origini si perdono oltre l’orizzonte della storia. Nelle sue parole rivivono così le gesta di un mondo tanto meraviglioso quanto spaventoso, fatto di “donne cavalieri armi e amori”; ma soprattutto nelle sue parole si riaffaccia prepotente il duello tra la propria fede illuministica nel potere ordinatore della ragione, e Morgana, irresistibile dark lady paladina del caos.

      Merlino