Knihobot

Tibor A. Brečka

    1. leden 1981
    Tibor A. Brečka
    Tarot a terapie
    Psychologie katastrof
    Agrese ve školním prostředí
    • Agrese ve školním prostředí

      • 212 stránek
      • 8 hodin čtení

      Školní prostředí není jen místem vzdělávání, ale také bezpečného rozvoje žáků. Tato publikace se zaměřuje na rozpoznávání a interpretaci varovných signálů, které mohou naznačovat potenciální rizika, jako je šikana, násilí, závislosti či dokonce útoky aktivního střelce. Autor přináší podrobný přehled teoretických východisek a výsledky několika rozsáhlých výzkumů v oblasti prevence agrese a bezpečnosti ve školách. Zabývá se nejen identifikací varovných signálů, ale také jejich analýzou a navrhováním efektivních intervencí. Kniha nabízí cenné informace o tom, jak učitelé a školní personál mohou rychle a účinně reagovat na rizikové situace a poskytnout žákům potřebnou podporu. Důraz je kladen na komplexní přístup zahrnující nejen odborníky, ale také rodiče a komunitu, kteří hrají klíčovou roli v budování bezpečného prostředí. Publikace obsahuje praktická doporučení a strategie pro řešení mimořádných událostí, mezi které patří i útoky tzv. aktivního střelce. Díky rozsáhlým výzkumům, které publikace shrnuje, získají školy cenné empirické údaje pro tvorbu účinných preventivních opatření. Výzkumy přinášejí důležité poznatky o bezpečnostních hrozbách ve školách a navrhují konkrétní kroky pro jejich řešení. Kniha je důležitým nástrojem pro každého, kdo se zabývá školní bezpečností, ať už jde pedagogy, školní psychology, další odborníky, ale také rodiče. Autorkou předmluvy je doc. PhDr. Ludmila Čírtková, CSc., dr. h. c.

      Agrese ve školním prostředí
    • Vybrané kapitoly z psychologie katastrof je kniha, která má za cíl poskytnout psychologický pohled na některá témata, se kterými se v rámci vyrovnávání se s mimořádnými událostmi a katastrofami setkáváme. Kniha je psána zejména z pohledu příslušníků tří základních složek Integrovaného záchranného systému (IZS), tedy Hasičského záchranného sboru České republiky (HZS ČR), Policie České republiky (PČR) a Zdravotnické záchranné služby (ZZS), ovšem své si v ní najdou i příslušníci dalších složek IZS, ať již státních či soukromých, neziskových apod. Je ale samozřejmě určena hlavně všem, kteří z různých důvodů, pracovních či soukromých, přicházejí s touto problematikou do styku.

      Psychologie katastrof
    • Kniha podává zajímavý pohled na využití tarotu jakožto uceleného systému symbolů v psychoterapeutické práci. Tarot je zde chápan nikoliv jako „esoterní nástroj", ale spíše jako projektivní plátno. V knize se nalézají základní definice pojmů tarot, symbol a psychoterapie, dále pak přináší jak teoretický popis procesu práce s tarotem zejména v Gestalt terapii, tak také praktické ukázky a kasuistiky. Kniha je určena pro čtenáře z řad odborných i laických zájemců o psychoterapii a symboliku.

      Tarot a terapie