Tato cvičebnice šachu je vhodná jak pro práci v rámci šachového kroužku či oddílu, tak i k samostatnému vcičení mladým hráčem, připadně ke spolupráci dítěte a rodiče. V základech šachu se z ní mohou zdokonalit i dospělí zájemci o šachovou hru.
Tato cvičebnice šachu je vhodná jak pro práci v rámci šachového kroužku či oddílu, tak i k samostatnému vcičení mladým hráčem, připadně ke spolupráci dítěte a rodiče. V základech šachu se z ní mohou zdokonalit i dospělí zájemci o šachovou hru.
Součást sedmidílné série šachových cvičebnic, které doplňují Metodickou příručku pro učitele a trenéry šachu a Sbírku šachových úloh. Výhodou je, že Metodika, Sbírka úloh a Šachové cvičebnice jsou dobře sladěné a vzájemně se doplňují. Cvičebnice patří do rukou přímo dětem ve školních kroužcích nebo v oddílech. Děti je mohou používat přímo během lekcí, ale jsou vhodné i jako domácí úkoly. Cvičebnice jsou barevné, bohatě ilustrované, plné šachových úkolů. První díl cvičebnice se věnuje úplným základům šachu: 1. lekce: Šachovnice a označení polí, 2. lekce: Šachové kameny a jejich pohyb, 3. lekce: Proměna pěšce, braní mimochodem a srovnatelná hodnota figur, 4. lekce: Šachová notace.
2. vydání
Součást sedmidílné série šachových cvičebnic, které doplňují Metodickou příručku pro učitele a trenéry šachu a Sbírku šachových úloh. Metodika, Sbírka úloh a Šachové cvičebnice jsou dobře sladěné a vzájemně se doplňují. Cvičebnice patří do rukou přímo dětem ve školních kroužcích nebo v oddílech. Děti je mohou používat přímo během lekcí, ale jsou vhodné i jako domácí úkoly. Cvičebnice jsou barevné, bohatě ilustrované, plné šachových úkolů.
Sedmý díl cvičebnice už míří k pokročilejším tématům: 35. lekce: Koncovky různobarevných střelců, 36. lekce: Základy strategie silné a slabé body, pěšcové slabiny, 37. lekce: Strategie volné sloupce a sedmá (druhá) řada, 38. lekce: Přehled zahájení, 39. lekce: Jak studovat zahájení I, 40. lekce: Jak studovat zahájení II.
Součást sedmidílné série šachových cvičebnic, které doplňují Metodickou příručku pro učitele a trenéry šachu a Sbírku šachových úloh. Metodika, Sbírka úloh a Šachové cvičebnice jsou dobře sladěné a vzájemně se doplňují. Cvičebnice patří do rukou přímo dětem ve školních kroužcích nebo v oddílech. Děti je mohou používat přímo během lekcí, ale jsou vhodné i jako domácí úkoly. Cvičebnice jsou barevné, bohatě ilustrované, plné šachových úkolů.
Šestý díl je zaměřený především na koncovky: 29. lekce: Pěšcové koncovky vzdálený a krytý volný pěšec, 30. lekce: Dáma proti pěšci v koncovce, 31. lekce: Věžové koncovky - postavení mostu, 32. lekce: Věžové koncovky - základní principy, 33. lekce: Střelec proti jezdci v koncovce, 34. lekce: Koncovky stejnobarevných střelců.
Součást sedmidílné série šachových cvičebnic, které doplňují Metodickou příručku pro učitele a trenéry šachu a Sbírku šachových úloh. Metodika, Sbírka úloh a Šachové cvičebnice jsou dobře sladěné a vzájemně se doplňují. Cvičebnice patří do rukou přímo dětem ve školních kroužcích nebo v oddílech. Děti je mohou používat přímo během lekcí, ale jsou vhodné i jako domácí úkoly. Cvičebnice jsou barevné, bohatě ilustrované, plné šachových úkolů.
Třetí díl pokračuje ve výuce základních prvků šachové hry: 11. lekce: Obecné zásady zahájení slabý bod f7 (f2), 12. lekce: Dvojí úder, 13. lekce: Odtažný šach, dvojitý šach, 14. lekce: Kombinace, mat na poslední řadě, 15. lekce: Úvod do pěšcových koncovek - pravidlo čtverce, 16. lekce: Pěšcové koncovky - opozice, kritická pole, diagonála.
Součást sedmidílné série šachových cvičebnic, které doplňují Metodickou příručku pro učitele a trenéry šachu a Sbírku šachových úloh. Metodika, Sbírka úloh a Šachové cvičebnice jsou dobře sladěné a vzájemně se doplňují. Cvičebnice patří do rukou přímo dětem ve školních kroužcích nebo v oddílech. Děti je mohou používat přímo během lekcí, ale jsou vhodné i jako domácí úkoly. Cvičebnice jsou barevné, bohatě ilustrované, plné šachových úkolů.
Čtvrtý díl pokračuje výukou kombinačních prvků šachu: 17. lekce: Střelcové kombinace, 18. lekce: Kombinace těžkých figur, 19. lekce: Jezdcové kombinace, 20. lekce: Pěšcové kombinace, 21. lekce: Kombinace na zavlečení (přilákání) figury a blokádu pole, 22. lekce: Kombinace na odvlečení (odlákání) a uvolnění pole nebo linie.
Součást sedmidílné série šachových cvičebnic, které doplňují Metodickou příručku pro učitele a trenéry šachu a Sbírku šachových úloh. Metodika, Sbírka úloh a Šachové cvičebnice jsou dobře sladěné a vzájemně se doplňují. Cvičebnice patří do rukou přímo dětem ve školních kroužcích nebo v oddílech. Děti je mohou používat přímo během lekcí, ale jsou vhodné i jako domácí úkoly. Cvičebnice jsou barevné, bohatě ilustrované, plné šachových úkolů.
Pátý díl pokračuje výukovou dalších prvků šachové hry: 23. lekce: Kombinace na rozrušení obrany, 24. lekce: Kombinace na překrytí a dobytí pole, 25. lekce: Šachové úlohy a léčky, 26. lekce: Hlavní zásady zahájení - útok na krále ve středu šachovnice, 27. lekce: Útok na krále při stejných i různých rošádách, 28. lekce: Pěšcové koncovky uplatnění pěšcové převahy.
Součást sedmidílné série šachových cvičebnic, které doplňují Metodickou příručku pro učitele a trenéry šachu a Sbírku šachových úloh. Metodika, Sbírka úloh a Šachové cvičebnice jsou dobře sladěné a vzájemně se doplňují. Cvičebnice patří do rukou přímo dětem ve školních kroužcích nebo v oddílech. Děti je mohou používat přímo během lekcí, ale jsou vhodné i jako domácí úkoly. Cvičebnice jsou barevné, bohatě ilustrované, plné šachových úkolů.
Druhý díl cvičebnice pokračuje ve výuce základů šachu: 5. lekce: Šach, mat, 6. lekce: Pat, 7. lekce: Další herní situace, 8. lekce: Matové vedení dvěma věžemi, dámou, 9. lekce: Matové vedení - věží, dvěma střelci, 10. lekce: Další případy remízy.