Knihobot

Dáša Lasotová

    15. září 1951
    Dáša Lasotová: Stehování prostoru
    Jan Wojnar: Vizuální realizace, kresby, obrazy
    Metodika výuky výtvarné výchovy na 2. stupni základních škol a středních školách z pohledu pedagogické praxe
    Křídla Karla Lepíka
    Dáša Lasotová: Čtení v obrazech
    Milan Cieslar: Shake Up, Deep
    • 2019

      Milan Cieslar: Shake Up, Deep

      • 7 stránek
      • 1 hodina čtení

      Dialogové listy k výstavám Shake up (Galerie Student, Pdf OU) a Deep (Důl Michal) Milana Cieslara.

      Milan Cieslar: Shake Up, Deep
    • 2019

      Dáša Lasotová: Čtení v obrazech

      • 76 stránek
      • 3 hodiny čtení

      Publikace představuje intermediální díla ostravské výtvarnice Dáši Lasotové (* 1951), jež od 80. let 20. století tvoří významnou součást severomoravského konceptuálně zaměřeného umění, pro něž se vžilo pojmenování slezský koncept. Kniha obsahuje tři nedávné cykly autorčiných intermediálních prací; v úplnosti Čtení Zeyera, není-li to Machar, který lze řadit k tzv. nalezené poezii (found poetry), a ukázky z Osmisměrek a z cyklu proláží Čtení v obraze. Studii Jakuba Guziura, která prostřednictvím kulturněhistorické kontextualizace vymezuje místo autorčina díla v dějinách poválečného západního a českého umění, doplňuje souhrnná úvaha o autorčině tvorbě z pera kurátora a teoretika Jiřího Valocha. Publikace doprovází retrospektivní výstavní projekt Milan Lasota a Dáša Lasotová – Pět slov pouze jako vzpomínka (Důl Michal, Ostrava, 15.5. – 16.6. 2019).

      Dáša Lasotová: Čtení v obrazech
    • 2018

      Dáša Lasotová: Stehování prostoru

      • 19 stránek
      • 1 hodina čtení

      Publikace slouží jako doprovodný katalog k výstavě, která proběhla od 6. dubna do 4. května 2018 v Galerii Student na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity. Dáša Lasotová se zde představuje ostravskému výtvarnému publiku prostřednictvím výstavy Stehování prostoru, která zahrnuje výběr z její recentní tvorby. Vystavené práce zahrnují provlékané knižní reprodukce z cyklu Perspektivy/Prolínání prostorů a reinterpretaci původní obrazové matérie, jež je navlékaná na rudou nit nové architektury. Dále jsou prezentovány kresby a výšivky z cyklů Osmisměrky a krajky z Knižních reprodukcí. Celkový soubor děl se divákovi představuje jako konzistentní verze výtvarně autochtonních forem, ale také jako subverzivní komentář původních významových kódů. Postproduktivně konceptuální charakter autorčina díla je patrný zejména v cyklu Osmisměrky. Práci lze charakterizovat jako readjustaci tradičního vnímání časoprostorových vztahů do kompaktního vizuálního rámce, kde je prostor fixován jako čtvercový půdorys a jeho sémantický stín. V závěrečné poznámce k významovému poli díla je třeba zmínit autorčin konvolut knižních reprodukcí, v nichž se projevuje jas sugestivního výtvarného přístupu skrze subtilní krajku závojů, vnímanou jako metaforu našeho nevidění světa a jeho mimézu pro futuro.

      Dáša Lasotová: Stehování prostoru
    • 2010

      Podtitul: Náměty pro začínajícího učitele. Tato studijní opora je určena studentům připravujícím se na závěrečnou pedagogickou praxi, může prospět i začínajícím učitelům. Učitelům (vedoucím praxe) studentů poskytne tento text informace o tom, v jakých intencích jsou studenti pro praxi instruováni. Text předpokládá znalosti získané studiem předmětů kontextových disciplín. Navazuje na náslechovou zkušenost a mikrovyučování z průběžných praxí. Text si klade za cíl být průvodcem, rádcem a inspirátorem v etapě přípravy, realizace a reflexe souvislé pedagogické praxe. K jeho prostudování je potřeba cca 30 hodin. Považujeme za vhodné, abyste měli při práci k dispozici publikace: J. Slavík – Od výrazu k dialogu ve výchově. Artefiletika, Umění zážitku, zážitek umění. 1. a 2. díl, Kapitoly z výtvarné výchovy I, II; J. Vančát: Poznávací a komunikační obsah výtvarné výchovy v kurikulárních dokumentech; RVP, alternativní osnovy a své vlastní dosavadní přípravy na vyučování. Vzhledem ktomu, že souvislá pedagogická praxe skýtá možnost realizace projektu, jenž bude součástí Vaší diplomové práce, bylo by vhodné, v rámci přípravy na souvislou praxi, tento svůj projekt písemně co nejvíce propracovat. Naším cílem bylo připravit materiál, který by usouvztažňoval Vaše dosavadní teoretické znalosti s aplikacemi do pedagogické praxe.

      Metodika výuky výtvarné výchovy na 2. stupni základních škol a středních školách z pohledu pedagogické praxe
    • 2008

      Příbuzní / Dialogové listy

      • 40 stránek
      • 2 hodiny čtení

      Katalog stejnojmenné výstavy V. Fremlové, doplněný texty Dášy Lasotové a Jana C. Löbla. Součástí publikace je i dialogový katalog D. Lasotové Dialogové listy.

      Příbuzní / Dialogové listy
    • 2006

      Křídla Karla Lepíka

      • 24 stránek
      • 1 hodina čtení

      Dialogový katalog k výstavě Karla Lepíka Křídla v Galerii Student, Ostrava, 6. prosince 2005 – 13. ledna 2006.

      Křídla Karla Lepíka
    • 2005
    • 2004

      Dialogový katalog ke stejnojmenné výstavě Jana Wojnara, konané 3. dubna – 20. května 2004 v galerii Student Ostravské univerzity. Text Dáša Lasotová.

      Jan Wojnar: Vizuální realizace, kresby, obrazy
    • 2002