V devadesátých letech se v americké televizní produkci začala objevovat řada seriálů vymezujících se proti dekády zavedeným pravidlům přehlednosti a srozumitelnosti. Riskantnější seriálové projekty jako Městečko Twin Peaks či Akta X se nebály své diváky mást, chytře jimi manipulovat a budovat propracovanou mytologii celého seriálového světa. Své diváky nejen vybízely k tradičnímu zaujetí samotným příběhem, ale činily tak i způsobem svého vyprávění. Jason Mittell nám v této knize nabízí detailní rozbor formálních charakteristik a speciálních „narativních efektů“ takto vyprávěných komplexních seriálů i způsobů, jak jim rozumí a dále s nimi pracují jejich publika. Pro jejich analýzu zavádí celou řadu nových termínů, které respektují specifika seriálové televize a aspirují na to stát se nezbytnou výbavou odborníků, kritiků i studentů věnujících se televiznímu médiu. Kniha ale obsahuje i detailní a čtivé rozbory řady televizních seriálů jako Veronica Marsová, Perníkový táta či The Wire – Špína Baltimoru a určitě osloví i poučené diváky a fanoušky inovativního televizního vyprávění.
Jason Mittell Pořadí knih
Jason Mittell je profesorem filmové a mediální kultury a amerických studií na Middlebury College v USA. Jeho práce se zabývá především analýzou komplexního vyprávění v současné televizi a zkoumá, jak televizní formáty a žánry utvářejí americkou kulturu. Mittell se soustředí na pojetí televize jako umělecké formy a na to, jak diváci interagují s jejími příběhy. Jeho pohled na mediální studia nabízí hluboké porozumění tomu, jak televize odráží a ovlivňuje společnost.




- 2019