Knihobot

Jana Kratochvílová

    Cesta zpátky
    Proměna
    Pedagogická diagnostika v MŠ
    Inkluzivní vzdělávání v české primární škole
    Prohraná sázka
    Systém hodnocení a sebehodnocení žáků
    • 2018

      Pedagogická diagnostika v MŠ

      • 128 stránek
      • 5 hodin čtení
      4,0(1)Ohodnotit

      Kniha se zaměřuje na problematiku pedagogické diagnostiky jako východiska individualizovaného předškolního vzdělávání. Teorie je doplněna praktickými příklady z praxe v mateřské škole. Cenná je kapitola věnovaná přechodu dítěte z mateřské do základní školy, respektive školní zralosti. Přínosem je prakticky pojaté téma vedení portfolií dětí obohacené o zkušenosti s vedením portfolia dítěte v zahraničí. Publikace obsahuje základní témata týkající se pedagogické diagnostiky, jakými jsou zásady, metody a proces diagnostikování včetně nejčastějších chyb, které se při zjišťování informací o dětech objevují. Kniha je určena učitelům a ředitelům mateřských škol, ale i studentům SPgŠ a studentům VŠ oboru Učitelství pro mateřské školy a Předškolní pedagogika. Mohou ji využít také učitelé vysokých i středních škol oborů zaměřených na předškolní vzdělávání.

      Pedagogická diagnostika v MŠ
    • 2013
    • 2011

      Kniha je především určena pedagogickým odborníkům - učitelům, studentům a všem, jimž se při práci hodí náměty a příklady systému hodnocení a sebehodnocení žáků a systém komplexního pojetí rozvíjejícího hodnocení, který je výsledkem dlouhodobé výzkumné reflexe. Na přibližně 100 stranách s barevnými obrázky a dalších 40 stranách příloh najdou čtenáři náměty, kdy velký důraz je kladen zejména na sebehodnocení žáků a jejich osobnostní rozvoj, na vedení žáků k odpovědnosti za své vlastní učení. Hodnocení je popsáno v celé své komplexnosti: funkce, formy, jazyk hodnocení; hodnocení kompetencí všeobecných i specifických, které se opírá o kritéria hodnocení. Teoretická východiska jsou dokládána četnými příklady z praxe autorky, kterou získala mnohaletým působením na ZŠ v Ivančicích-Řeznovicích i pobytem v Evropské škole Brusel III.

      Systém hodnocení a sebehodnocení žáků
    • 2010
    • 2009

      Publikace Teorie a praxe projektové výuky shrnuje teoretická východiska projektové výuky. Zvláštní pozornost je věnována projektové výuce v kontextu obsahu profesní přípravy studentů učitelství 1. stupně ZŠ. Její součástí jsou příklady projektů realizovaných studenty PdF MU Brno. Poslední kapitoly přináší výsledky výzkumu zaměřeného na mapování učitelova pojetí projektové výuky a zkušenosti studentů s projektovou výukou.

      Teorie a praxe projektové výuky
    • 2006