Publikace popularizuje výsledky výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6–15 let a je určena pedagogickým i nepedagogickým pracovníkům v zájmovém vzdělávání. Tým Národního institutu dětí a mládeže vybral v roce 2010 ve spolupráci s agenturou Factum Invenio celkem 2 238 dětí a dospívajících ve třech věkových skupinách (6–9, 10–12, 13–15 let). Vzorek byl zvolen podle aktuálních údajů ČSÚ tak, aby byl dostatečně reprezentativní. Kolektiv autorů: Mgr. Miroslav Bocan, Mgr. Irena Hošková, Mgr. Tomáš Machalík, Ph.D., Mgr. Hana Maříková, Mgr. Adam Spálenský, Mgr. Jiří Zajíc.
Irena Hošková Obrusníková Knihy


Metodika pro podporu tvorby ŠVP ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání
- 110 stránek
- 4 hodiny čtení
Tato publikace je určena pracovníkům školních družin, školních klubů a středisek volného času. Vvychází z Metodiky pro podporu tvorby ŠVP ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání vydané Národním institutem dětí a mládeže v roce 2007, aktualizuje ji a rozšiřuje. Jejím cílem je, aby byla pomocníkem či rádcem při vytváření, změnách či hodnocení školního vzdělávacího programu. Jednotlivé díly této metodiky obsahují náměty pro tvorbu školního vzdělávacího programu pro zájmové vzdělávání ve školní družině, školním klubu a středisku volného času. Je zde i několik obecných informací důležitých pro jeho zpracování. Návrhy a doporučení zde uvedená, doplněná konkrétními ukázkami, nejsou určeny k převzetí, ale k inspiraci. Nechtějí nic vnucovat a připravit o možnost vlastní tvořivé práce, neboť každé školské zařízení je svébytné a jeho školní vzdělávací program nemůže nikdo vytvořit lépe než jeho sami pracovníci. Pokud jim tato příručka usnadní práci, splnila svůj účel. -- 2., aktualizované a rozšířené vydání