Knihobot

Lucie Štůlová Vobořilová

    ICT a současné umění ve výuce - inspirace pro pedagogy výtvarné, hudební a mediální výchovy
    Ahoj socho
    • Ahoj socho

      • 208 stránek
      • 8 hodin čtení
      5,0(1)Ohodnotit

      Pestrá kniha plná fotografií a kreseb je založena na objevování, poučení i spolupráci dětí a rodičů. Čtenáři se v ní setkají s různými podobami sochy a pomníku od kamenných a bronzových figur po díla, která umělci tvoří vlastním tělem, ze sněhu nebo z trávy. Vedle současných tvůrců, z nichž dokonce Kateřina Šedá, Kurt Gebauer, Krištof Kintera a Denisa Václavová v knížce osobně vyprávějí příběh jednoho ze svých projektů, zde najdeme i pomníky sv. Václava a mistra Jana Husa nebo sochy z Karlova mostu. Tvůrčí úkoly přivedou pražské i mimopražské čtenáře ke zkoumání vlastního okolí. Kniha je primárně určena rodinám s dětmi od 6 let, ale může zaujmout i pedagogy nebo vedoucí dětských zájmových skupin.

      Ahoj socho
    • Jedná se o komplexní výstup projektuArtCrossing – multimediálního vzdělávacího projektu pro žáky, studenty a učitele realizovaného Lektorským oddělením Národní galerie v Praze. Projekt se zabýval novými médii v umění a vzdělávání. Publikace je praktickým studijním materiálem pro učitele ze základních a středních škol, ale i další pedagogy, ať již galerijní, muzejní či vyučující na ZUŠ. Je určena především učitelům výtvarné výchovy, inspiraci v ní však naleznou i učitelé hudební a mediální výchovy. Publikace nabízí příklady vzdělávacích aktivit využívajících nových médií a je členěna do 6 tématických celků Digitální hrátky a záludnosti interpretace; Umění (v) pohybu; Moje místo; 3007 – blízká budoucnost; Animovaný film a minimalistické sklony. Zvuku je věnována kapitola s názvem Zvuk v umění - aktivity Mobilní telefon – výrazový prostředek a zvukový nástroj; Experiment se zvukem. Digitální gramotnost žáků je v tomto materiálu rozvíjena napříč různými aktivitami nejčastěji prostřednictvím ovládání fotoaparátu, grafického editoru, nebo programu na tvorbu videí. Program Umění v pohybu - Žáci (cílová skupina jsou děti 2. stupně) dosahují výtvarných cílů prostřednictvím DT, např. pomocí programu ArKaos vytváří vlastní audiovizuální kompozice. Jedná se o publikaci pro učitele umění (Vv a Hv).

      ICT a současné umění ve výuce - inspirace pro pedagogy výtvarné, hudební a mediální výchovy