Miloš Polášek Pořadí knih







- 2016
- 2014
Příběh bojovníků proti útlaku a zlovůli mocných je nadčasový. Alexander Dumas vytvořil nesmrtelný příběh, který v kontextu Mušketýrů z 70. let 20. století získává nový rozměr. Za tradičním pojetím Tří mušketýrů se skrývají narážky na totalitní dobu socializmu. Ti, kdo tuto éru zažili, se dnes mohou s úsměvem bavit nad těmito odkazy. Tištěná verze je obohacena o doslov Artura Kokse, který přináší dosud nepublikované informace o "ostravské komiksové vlně 70. let" a osudech tohoto unikátního díla, jež dosud nevyšlo. Dozvíte se také o Foglarových Rychlých šípech a vlivu Ostravského kulturního zpravodaje, který se na chvíli vymanil z regionálních hranic. Kresby byly nově rekonstruovány na počítači, aby plně vynikla jejich kvalita a osobitost, přičemž stále zůstávají „klasickým“ a „pravým“ ručně kresleným komiksem bez moderních technologií. Scenárista Miloš Polášek a kreslíř Antonín Šplíchal souhlasili s limitovaným vydáním, aby zachovali výjimečnost a charakter doby. Na vnitřní straně dvojité obálky máte poprvé a naposled možnost zhlédnout ukázku z komiksové podoby Rytíře Felixe, jehož osud zůstává utajen.
- 2012
Akt re-art
Klasická fotografie v digitálním věku
Reprezentativní obrazová monografie obsahuje dvě polohy autorovy fotografické tvorby prezentované jako faksimile originálů, sjednocené stylem provedení do velkoformátových fotografických kontaktů. Jsou zhotoveny na autorem vlastnoručně vyrobené stříbrné želatinové emulzi. Akty bilancují Poláškovu figurativní tvorbu z období čtyřiceti let. Soubor RE-ART 49 originálů pak přichází s reflexí a odrazem tvorby světoznámých autorů aktů "moderní klasiky" počátku XX. století ("od Modiglianiho a Picassa po Dalího"), autorem komponovaný do nové fotografické reality.
- 2009
7×10″ / Klasická fotografie v digitálním věku
- 100 stránek
- 4 hodiny čtení
Unikátní fotografický receptář s dosud nikde nepublikovanými původními návody na získání autorského originálu z digitálních dat včetně tutoriálů a obrazových ukázek. Metodika tvorby a kopírování vytištěných digitálních negativů na vlastnoručně vyrobenou stříbrnou emulzi – bez zvětšovacího přístroje a investic do dalšího vybavení fotokomory. Předpisy k vlastní přípravě všech potřebných lázní a tedy nezávislost na krachujících výrobcích citlivého materiálu i fotochemických roztoků. Autor zde publikuje i své letité profesionální zkušenosti s klasickou fotografií systému negativ/pozitiv i s veškerými vhodnými způsoby zpracování a úpravy obrazu, včetně k tomu vhodných vlastních předpisů fotochemických lázní. Využití digitálních podkladů je novou šancí pro klasickou fotografii a její přežití ve 21. století!
- 2009
Ostrava. Tvář města mé generace.
- 236 stránek
- 9 hodin čtení
Reprezentativní obrazová monografie k sedmdesátinám autora, bilancující jeho fotografické aktivity věnované specifické tvářnosti Ostravy - zejména těch dnes již neexistujících lokalit. Kniha přináší faksimile originálů bromografií zpracovaných na ruční a grafické papíry. Na "portréty" městských a industriálních dominant navazují portréty autorovi blízkých ostravských osobností - kontakty velkoformátových negativů 18x24 cm.
- 2007
Jsem Černá louka
- 120 stránek
- 5 hodin čtení
- 2007
Vítkovice Industria
- 120 stránek
- 5 hodin čtení
- 2006
Já, Slezskoostravský hrad
- 120 stránek
- 5 hodin čtení
- 2004
Bibliofilsky koncipovaná monografie uměleckého fotografa Miloše Poláška přinášející ve své první části reportážní portréty osobností formujících kulturní prostředí Ostravska ve 40 letém horizontu; ve své druhé části pak faksimile portrétů současných uměleckých, kulturních, politických či podnikatelských osobností Ostravska – vytvářených jako kopie originálních velkoformátových negativů 18×24 cm speciálně tónově monochromaticky vyvolávaných – avšak se současným – lidským a neoficiálním přístupem.






