Olga Müllerová Knihy






Konverzace v češtině při rodinných a přátelských návštěvách
- 256 stránek
- 9 hodin čtení
Lingvistický výzkum, jehož záměrem je shromáždit soubor poznatků o českém konverzačním stylu. Navazuje na publikaci z r. 1992 Mluvená čeština v autentických textech.
Mluvený text a jeho syntaktická výstavba
- 145 stránek
- 6 hodin čtení
Hodiny
- 286 stránek
- 11 hodin čtení
První vydání poněkud neobvyklé Agathy Christie – stopy vedou až za železnou oponu, jeden podezřelý mizí do Moskvy, jiný cituje Lenina. Mladý muž potká mladou ženu, zamilují se do sebe, a protože jsou oba volní, nemělo by nic bránit jejich štěstí. Tento příběh, zdánlivě podobný tisícům jiných, jste však ještě nečetli. Mladý muž totiž právě rozplétá složitou mezinárodní špionážní síť a současně pomáhá objasnit podivnou vraždu, mladá žena ve chvíli setkání utíká z místa vraždy a možná se na ní podílela…... celý text
Ediční řada učebnic českého jazyka pro 6.–9. ročník pro druhý stupeň základních škol a nižší ročníky víceletých gymnázií je edice s moderně koncipovanou komunikační výchovou splňující požadavky na využití rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání a umožňuje vytváření klíčových kompetencí a zpracování očekávaných výstupů RVP ZV a je zároveň i dobrou inspirací pro tvorbu ŠVP. Pro každý ročník je určen třídílný komplet – Mluvnice, Literatura a komunikace a Procvičujeme, opakujeme, doplněný Metodickou příručkou. Jazykové i literární učivo žáka neustále oslovuje a komunikuje s ním, je vyloženo a procvičováno v systému, je logicky členěno a dobře vysvětleno. Literatura a komunikace - každý ročník provázejí vždy ukázky z poutavé četby (např. z díla Karla Čapka, A. C. Doyla, Jana Wericha, Leo Rostena a dalších). Všechny učebnice vtipně doplňuje funkční ilustrační doprovod Karla Benetky. Metodické příručky pro každý komplet jednotlivých ročníků jsou koncipovány podle nejnovějších požadavků RVP a obsahují rovněž klíč k řešení vybraných úkolů. Budou jistě nepostradatelnými pomocníky při výuce českého jazyka a literatury podle výše uvedených učebnic a dobrou inspirací pro tvorbu ŠVP.
Český jazyk pro 7. ročník - Mluvnice
- 127 stránek
- 5 hodin čtení
Ediční řada učebnic českého jazyka pro 6.–9. ročník pro druhý stupeň základních škol a nižší ročníky víceletých gymnázií je edice s moderně koncipovanou komunikační výchovou splňující požadavky na využití rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání a umožňuje vytváření klíčových kompetencí a zpracování očekávaných výstupů RVP ZV a je zároveň i dobrou inspirací pro tvorbu ŠVP. Pro každý ročník je určen třídílný komplet – Mluvnice, Literatura a komunikace a Procvičujeme, opakujeme, doplněný Metodickou příručkou. Jazykové i literární učivo žáka neustále oslovuje a komunikuje s ním, je vyloženo a procvičováno v systému, je logicky členěno a dobře vysvětleno. Literatura a komunikace - každý ročník provázejí vždy ukázky z poutavé četby (např. z díla Karla Čapka, A. C. Doyla, Jana Wericha, Leo Rostena a dalších). Všechny učebnice vtipně doplňuje funkční ilustrační doprovod Karla Benetky. Metodické příručky pro každý komplet jednotlivých ročníků jsou koncipovány podle nejnovějších požadavků RVP a obsahují rovněž klíč k řešení vybraných úkolů. Budou jistě nepostradatelnými pomocníky při výuce českého jazyka a literatury podle výše uvedených učebnic a dobrou inspirací pro tvorbu ŠVP.
Dialog v hodinách češtiny 2 (pro 6.- 9. ročník)
- 43 stránek
- 2 hodiny čtení
Cvičebnice mluveného projevu pro žáky 6.-9. ročníku a nižšího gymnázia.
Dialog a mluvená čeština : výbor z textů
- 392 stránek
- 14 hodin čtení
Výbor z díla přední české bohemistky Olgy Müllerové obsahuje na třicet studií věnovaných výzkumu mluvené češtiny a jejího fungování v komunikaci. Studie jsou rozděleny do pěti oddílů. Texty v prvním oddílu se zabývají fenoménem dialogu, povahou dialogického řečového jednání a výstavbou dialogického textu. Druhý oddíl je zaměřen na sociálněpsychologické aspekty dialogů, na vztahy a záměry jejich účastníků – mj. na to, jak v průběhu rozhovoru spolupracují, jak tu dochází k nedorozumění nebo ke konfliktům, jak se liší komunikační chování mužů a žen. Studie ve třetím oddílu představují syntaktické prostředky příznačné pro mluvené projevy, např. opakování, opravy, výrazy přídatné a kontaktové. Čtvrtý oddíl je věnován typologii dialogů a mluvených projevů. Pátý oddíl zahrnuje interpretace dialogů v médiích, rozhlasových a televizních interview.
Český jazyk 9. Procvičujeme, opakujeme
- 132 stránek
- 5 hodin čtení



