Dlouho očekávané pokračování románu E, vyprávěné výhradně prostřednictvím e-mailů, SMSek, chatů a blogů, přináší neskutečně zábavný vhled do srdcí, myslí a emailových schránek té nejkouzelněji nefunkční reklamní agentury na světě. Z popela agentury Miller Shanks odsouzené k záhubě povstal její nástupce Meerkat 360, společnost 21. století, která je tak vyspělá, že má i vlastního kadeřníka. Mezi zaměstnanci nechybí ani David Crutton, generální ředitel s nejtragičtějším e-mailovým podpisem všech dob, Milton Keane, stoprocentně heterosexuální osobní asistent toužící se proslavit v televizní reality show, nebo Harvey Harvey, kreativec, který zdvořile odpovídá i na spamy s pornografickým obsahem a možná zrovna potkal na internetu svou budoucí ženu – bohatou nigerijskou princeznu, která se ocitla v nesnázích…
Matt Beaumont Pořadí knih






- 2019
- 2010
Pracovali jste někdy v reklamní agentuře? I když otázka by měla vlastně znít takto – pracovali jste někdy v nějaké firmě, v níž se značná část vzájemné komunikace odehrává po e-mailu? Pokud ano, pak budete mít při čtení humoristického románu Matta Beaumonta až podezřele povědomý pocit... Nad Beaumontovou knihou, sestávající výhradně z e-mailů mezi zaměstnanci reklamní agentury, vás budou napadat stísňující otázky. Jsou opravdu všichni CEO megalomani a sociopati, žijící zřejmě na jiné planetě než obyčejný lid? A proč se ty nejdůležitější e-maily vždy dostanou do nesprávných rukou? A jsou naši IT kolegové skutečně lidské bytosti? Na tyto a podobné otázky si ale v zájmu zachování zdravého rozumu a blahé nevědomosti neodpovídejte. Místo toho se pokochejte mistrovským líčením nejrůznějších podpásovek, které si dělají kolegové ve firmě, jež se té vaší podobá jen čistě náhodně.
- 2008
Když se Murray Colin, poslušný zaměstnanec reklamní agentury, dozvídá, že trpí zhoubnou formou nádoru na varleti, rozhodne se radikálně změnit svůj přístup k životu. Během okamžiku zlikviduje výnosnou a měsíce připravovanou kampaň na zmrzlinu, nabourá ferrari svého nadřízeného a v neposlední řadě si vypůjčí vpravdě značnou sumu od sympatických "finančníků" v Soho, kteří se vyznačují silným ruským přízvukem a neortodoxními metodami sloužícími k vymáhání dluhů. Ostatně čeho se obávat: Murrayho předpokládané datum úmrtí je v pohodlném předstihu před termínem splatnosti. Později se však Murray dozvídá, že v nemocnici došlo k omylu - záměně testů - a byla mu tak diagnostikována metastázující rakovina, kterou podle všeho nemá. Najednou se musí vyrovnávat s obviněním z vraždy, několika vloupání a v neposlední řadě se ozývají i "věřitelé", kteří se dozvěděli o Murrayho malém "zamlčení" choroby… Beaumontův vtipný a čtivým způsobem sepsaný román Jak nepřežít vlastní smrt¸v němž autor nešetří černým humorem, je přesvědčivý především zásluhou dialogů, které zřetelně následují moderní filmovou a televizní řeč a zajišťují tak nebývalý spád děje, ale také díky četným ironickým postřehům hlavního hrdiny, jimiž je příběh prokládán a zároveň komentován. Udrží tak bez problémů čtenáře v pozornosti i v pobavení až do náležitě vyhroceného finále.