Knihobot

David Smékal

    1. leden 1975
    Podcasting as a new part of the marketing communication mix
    Sborník abstraktů II. absolventská konference Katedry fyzioterpie Fakulty tělesné kultury UP
    Funkční hodnocení pohybového systému v kinantropologických studiích
    Jak cvičit dobře a s radostí při bolestech bederní páteře
    • Publikace poskytuje přehled základních cviků pro pacienty s nespecifickou bolestí zad v bederním úseku páteře. Cviky jsou popsány tak, aby byly použitelné jak u subakutních pacientů, tak i u pacientů s chronickou bolestí v bederním úseku páteře. Hlavní důraz je kladen na možné použití cviků i v domácím prostředí po adekvátním zacvičení se zkušeným fyzioterapeutem. V publikaci jsou popsány cviky stabilizační a uvolňovací, které se provádí bez pomůcek, ale i cviky s použitím rehabilitačních pomůcek overballu a gymballu. V popisu cviků jsou také uvedeny možné chyby při provádění cviků a doporučená dechová synkinéza v průběhu cvičení.

      Jak cvičit dobře a s radostí při bolestech bederní páteře
    • Podcasts have achieved a level of popularity with consumers and are beginning to be seen as an effective marketing channel. Yet the potential for companies and organizations to use podcasts both internally and externally for cost-effective communication is to be fully exploited. This work deals with the potential of podcasting as a tool for business communication. It covers and combines some selected aspects such as communication trends, psychological aspects, and the marketing communication mix. The development of podcasting and its current state is also considered. General data come from the United States, while a practical dataset has been collected through public surveys in the Czech Republic and Germany, and a business survey of 315 Czech companies. The outcome addresses whether podcasting is applicable as a new method for business communication, especially in the Czech Republic, as well as determining which segments of the Czech and German population are more suitable for this medium. Companies were tested on their current needs, challenges, communication approaches and internal capacities towards podcasting integration.

      Podcasting as a new part of the marketing communication mix