Povídání, veršování o kočičím studování
- 51 stránek
- 2 hodiny čtení
Jak šla koťata do školy - v českém, anglickém a ruském jazyce.
Jak šla koťata do školy - v českém, anglickém a ruském jazyce.
Vzpomínáte si ještě, jak Líza vyprávěla příběhy svých přátel na rožmberské hrázi? Ona vždy vymýšlela něco příjemného pro své kamarády. Tak zachránila kocoura Mňaukina, se kterým budou chránit babičku před podvodníkem. Zvířata totiž mají zvláštní cit pro lidi a situace, kterému my říkáme instinkt, a tím bezpečně rozeznají špatného člověka od dobrého.
Dub stál nad Rožmberským rybníkem, jehož listy se v dohasínajícím slunci rudě leskly, tónující hladinu do nachova. Vlny roznášely spadlé listí, které neslo záznamy jeho myšlenek, do všech koutů rybníka. Vodní a pobřežní život byl v neustálém spojení; zvířata znala dubovy myšlenky, zatímco on vnímal informace z okolí, signály nebezpečí a komunikaci zvířat. Na rozdíl od jiných dubů na hrázi měl jedinečný původ – mladý tovaryš přivezl žalud z Walesu, aby si připomněl moře, které jeho země neměla. Dub se stal symbolem spojení mezi jeho mateřskou zemí a nynější vlastí, plnící úkol zpevňovat hráz proti velkým vodám. Vyrůstající do krásy a mohutnosti, stal se místem, kam přicházela zvěř pro radu. Užovka „Pružná spirála“, známá jako „Spiri-Pru“, ho pokřtila na Artušův dub, ačkoliv nikdo nevěděl, jak se o bájném králi dozvěděla. Měla své tajné cesty k informacím, spojené s vodou, která uchovává a mění vše od počátku světa.