Irena Vaňková Pořadí knih







- 2018
- 2017
Horizonty kognitivně-kulturní lingvistiky
Schémata a stereotypy v mluvených a znakových jazycích
- 287 stránek
- 11 hodin čtení
Kolektivní monografie věnovaná uplatnění představových schémat a stereotypů v perspektivě kognitivně a kulturně založené lingvistiky je společným projektem učitelů, doktorandů, studentů a absolventů bohemistiky a oboru Čeština v komunikaci neslyšících na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Ve sledu kapitol poukazuje ke společné práci skupiny...
- 2012
Tělo, smysly, emoce v jazyce
- 211 stránek
- 8 hodin čtení
Po svazcích „Obraz člověka v jazyce/literatuře“ (2010) a „Tělo, smysly, emoce v jazyce/literatuře“ (2012) přináší kolektiv bohemistů a polonistů již třetí pokračování česko-polské a lingvisticko literární spolupráce mezi Univerzitou Karlovou a Varšavskou univerzitou, jejímž výsledkem je vedle konference vždy tematická „dvojkniha“. Třetí publikace má v titulu poukaz k lidskému životu. Snad by se toto téma mohlo zdát příliš obecné, ale hlavní motivací autorského kolektivu je trvalé zaměření ke skutečnostem, které člověka ukotvují do světa nejbytostněji a od nichž se v soustředných kruzích odvíjí mnoho dalšího: reflexe lidského života – života „jako takového“, realizovaného prostřednictvím živého a žitého těla, tj. fyzicky, smyslově i emocionálně, života lineárně plynoucího či cyklicky se vracejícího, života v dětství, mládí i stáří, života ve vztazích k druhému a k druhým, života v každodennosti, která může mít a mívá i rozměr sakrálna.
- 2010
Český jazyk pro základní školy 5
- 224 stránek
- 8 hodin čtení
Tato učebnice je závěrečnou částí ucelené řady učebnic pro výuku českého jazyka na prvním stupni ZŠ.
- 2009
Český jazyk 4 pro základní školy
- 208 stránek
- 8 hodin čtení
Zpracováno v souladu s požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
- 2008
Metodická příručka Český jazyk pro 3. ročník ZŠ provází stejnojmennou řadu učebnic a pomáhá vyučujícímu s přípravou na hodinu a při práci v hodině.






