Knihobot

František Kovář

    Moderní přístupy soudobého managementu (duplicitní matka)
    Filosofické myšlení helenistického židovstva
    Technická politika VHJ a podniků
    Představy Pársismu a židovstvi o posledních věcech světa a lidstva
    Uvedení do studia Nového zákona
    V zemi Husa a Komenského
    • 2018

      Výklad Evangelia Markova

      • 557 stránek
      • 20 hodin čtení

      Výklad Evangelia Markova je klíčovým dílem Františka Kováře, které se zaměřuje na nejstarší synoptické evangelium. Kniha, cenzurovaná fašisty při prvním vydání v roce 1941 a později zapomenutá církví, nyní vychází v necenzurované podobě. Původně napsaná v teologickém kroužku CČS(H) během první poloviny 20. století, je nyní určena všem čtenářům. Ačkoliv se jedná o exegetickou studii, zachycuje hloubku Ježíšova učení. Autor odděluje Kristovy výroky od historických vlivů a apologetiky prvních křesťanů, a to bez antisemitismu, přičemž objasňuje Ježíšovo učení o Životě. Analýza synoptických evangelií a znalost jazyků odhalují podstatu Ježíšových slov. Kniha se vyhýbá tělesnému vzkříšení a folklóru a zaměřuje se na učení o království Božím v nás. I když byla kniha vydána v době, kdy byly objeveny svitky v Nag Hammádí, její osud byl opačný. Kovářův spis, i když nezávisle dospěl k podobným závěrům jako Tomášovo evangelium, zůstal neznámý. Kniha by měla být povinnou četbou pro každého, kdo se zajímá o křesťanství. Vydání zohledňuje jazykový posun a je strukturováno podle Markova Evangelia, přičemž zachovává původní rozvržení a plynulost. Čtenář zde nalezne také seznam paralelních míst pro maximální komfort.

      Výklad Evangelia Markova
    • 2007

      Management změny

      • 248 stránek
      • 9 hodin čtení

      Základní literatura pro předmět Management změny.

      Management změny
    • 2005

      Strategický management

      • 96 stránek
      • 4 hodiny čtení

      V úvodní kapitole jsou obsažena základní metodologická východiska pro zvládnutí systémového přístupu a osvojení si systémového myšlení jako základního předpokladu pro strategický management, provádění strategické analýzy a formulaci strategie. Druhá kapitola je věnována vymezení základních pojmů z oblasti strategického managementu, jehož je strategie páteřní součástí. Výklad pojetí a obsahu strategie je náplní třetí kapitoly. Další kapitola obsahuje základní poznatky ze strategického plánovacího cyklu jako nedílné součásti procesu tvorby a realizace strategického rozvoje. V páté a dalších kapitolách jsou popsány základní přístupy a metody, používané v externí strategické analýze. V terminologii systémového přístupu jde o analýzu prvků a složek vnějšího – externího, exogenního prostředí ekonomického organismu. Závěrečné kapitoly se zabývají interní strategickou analýzou ekonomického organismu, nalezení jeho klíčových kompetencí jako nositelů konkurenceschopnosti a konkurenčních a komparativních efektů. Poslední kapitola se zabývá formulací a tvorbou strategií jako vyvrcholení strategického plánovacího procesu – nedílné součásti strategického řízení.

      Strategický management
    • 1996