Publikace, určená především odborníkům, se zabývá psychologií fyzicky, duševně či sociálně a kulturně handicapovaného dítěte. Krátká kapitolka v úvodu ukazuje, jak se vztah k postiženým vyvíjel od vzniku lidské společnosti po současnost. Jednotlivé kapitoly se pak zabývají charakteristickými rysy postojů společnosti k handicapovaným, socializací postižených, specifickými rysy osobnosti postiženého jedince, reakcemi rodičů na narození postiženého dítěte a specifiky výchovy postiženého dítěte v rodině. Druhá část knihy se zabývá vývojem postiženého dítěte v předškolním a školním věku a během puberty.
Zuzana Hadj-Moussová Knihy







Žáci-cizinci ve školní třídě
- 196 stránek
- 7 hodin čtení
Přestěhování do jiné země přináší řadu neznámých aspektů, které mohou být pro majoritní populaci těžko představitelné. Děti, které tímto procesem procházejí, často trpí odloučením od svého sociálního zázemí, rodiny a přátel. V novém prostředí se obtížně orientují a musí se naučit jazyk hostitelské země, jehož neznalost může být značnou bariérou pro integraci. Škola hraje klíčovou roli v procesu začleňování, nejen jako zprostředkovatel vědění, ale také jako instituce formující postoje k druhým lidem a utvářející sociální normy, hodnoty a tradice. Důležité otázky se týkají pocitů žáků zahraničního původu v českých základních školách, jejich vnímání psychosociálního klimatu tříd a jejich postavení v hierarchii ve srovnání s českými žáky. Tato studie se snaží na tyto otázky odpovědět a představuje jeden z prvních pokusů o analýzu postavení žáků-cizinců v českém vzdělávacím prostředí. Získané poznatky mohou sloužit akademickým pracovníkům jako východisko pro další výzkum a shrnující části textu mohou být užitečné pro učitele v pedagogické praxi.
Psychologie handicapu. Část 4, Školní věk a dospívání postiženého dítěte
- 88 stránek
- 4 hodiny čtení
Kapitoly ze sociální psychologie
- 75 stránek
- 3 hodiny čtení
Diagnostika a práce se skupinou : manuál diagnostiky a intervencí pro práci se skupinou
- 32 stránek
- 2 hodiny čtení
Úvod do speciálního poradenství
- 77 stránek
- 3 hodiny čtení
Intervence : pedagogicko-psychologické poradenství. 3
- 249 stránek
- 9 hodin čtení
Pedagogická a sociální psychologie
- 126 stránek
- 5 hodin čtení