Katalog s názvem Michaël Borremans The Duck vychází ke stejnojmenné výstavě konané v Galerii Rudolfinum. Výstava je průřezem tvorby belgického umělce, malíře a tvůrce videoartu Michaëla Borremase (*1963). Publikace zahrnuje esej kurátora výstavy Petra Nedomy k tvorbě Borremanse, který si vydobyl mezinárodní věhlas svým inovativním přístupem k malbě, a text historika umění Petra Vaňouse. Obsahuje reprodukce všech vystavených děl – dvaceti sedmi pláten, včetně tří nejnovějších, dosud nikdy nevystavovaných, které umělec dokončil pro výstavu The Duck ke konci roku 2019 – tří videí a jednoho krátkého filmu. Součástí jsou anglické překlady textů. Katalog je dalším v jedinečné publikační řadě Galerie Rudolfinum, která představuje současné mezinárodní umění (např. Arthur Jafa, Khalil Joseph, David LaChapelle, Damien Hirst, Louise Bourgeois či Georg Baselitz) a české umělce (např. Krištof Kintera, Daniel Pitín).
Petr Nedoma Pořadí knih






- 2020
- 2019
K výstavě českého umělce Daniela Pitína Papírová věž / A Paper Tower vydala Galerie Rudolfinum doprovodnou publikaci s texty kurátora výstavy Petra Nedomy a rozhovorem teoretika Jena Kratochvila s umělcem. Katalog je doplněn o soubor reprodukcí vystavených děl.
- 2018
Mat Collishaw: Standing water
- 112 stránek
- 4 hodiny čtení
Doprovodná publikace ke stejnojmenné výstavě konané v Galerii Rudolfinum ve dnech 11.4.-8.7.2018.Standing Water byla výstava britského umělce Mata Collishawa, která se uskutečnila v roce 2018 v Galerii Rudolfinum. K této příležitosti byl vydán katalog obsahující text kurátora Petra Nedomy, rozhovor Otto M. Urbana s Collishawem a reprodukce přímo z výstavy.
- 2018
- 2015
Flaesh
- 100 stránek
- 4 hodiny čtení
Pět pohledů na lidské tělo v podání světových umělkyň: Marlene Dumas, Tracey Emin, Berlinde De Bruyckere, Kiki Smith a Louise Bourgeois. Česko-anglický doprovodný katalog výstavy Flaesh je zajímavou publikací pro všechny milovníky umění. Autorem úvodní eseje je její kurátor a ředitel galerie Rudolfinum, Petr Nedoma. Katalog obsahuje reprodukce všech vystavených děl známých umělkyň.
- 2015
- 2011
Noční jezdec / Night Rider
- 96 stránek
- 4 hodiny čtení
Jan Hísek patří k ojedinělým, výrazně nečasovým autorům. Jeho tvorba se odvíjí po vlastní linii prakticky nezávislé na dobových trendech, směrech, diskusích, má vlastní dynamiku, tempo, témata i čtení. Veřejnosti jsou nejznámější jeho grafiky, mezzotinty, ilustrující různé texty, ale vydávané i jako samostatné soubory či jednotlivé edice. Nejvlastnější jádro jeho práce však tvoří obrazy, pro Híska je specifický až ornamentální způsob rozvíjení tématu v neohraničeném prostoru, kdy logiku viditelného dává co nejvíc do služeb neviditelného, přesněji viditelného ponejvíce jen vnitřním zrakem. Témata jsou často propojena s odkazy a konotacemi na široké spektrum obrazových i myšlenkových proudů z různých period dějin výtvarného umění. Katalog, přesněji, bibliofilský tisk, s vlepenými 33 reprodukcemi, je shrnutím toho nejdůležitějšího z Hískovy malířské tvorby za posledních přibližně sedm let, jde o ponoření do myšlení a tvorby jednoho z mimořádných českých malířů současnosti.
- 2010
Katalog výstavy Double Fantasy zkoumá vztah mezi představou ideální krajiny, vycházející z krajinomalby 17. a 18. století a jejím použitím v současné fotografii. Beate Gütschow vytváří montáží z velkého počtu snímků digitalizované kompozice, které jsou na první pohled stejně skutečné jako obrazy Clauda Lorraina či Nicolase Poussina. Jan Jedlička zachycuje na klasických černobílých fotografiích téměř hmatatelnou přítomnost krajiny toskánské oblasti Maremma v prolínání různých časových období. Velkoformátové noční scenérie Michala Šeby krajinné výjevy znejasňují a nabízejí divákovi možnost vlastní představivosti přesně v duchu romantické tradice vidění. Bohatě ilustrovaný katalog doprovází text autora koncepce a kurátora výstavy Petra Nedomy a rozsáhlá studie Marie Rakušanové "Ideální krajiny v archivu paměti".