Ve výzkumné monografii je řešeno téma inkluze jako interdisciplinární problém. Inkluzivní vzdělávání není jen problémem pedagogickým nebo speciálněpedagogickým, ale jeho realizace je podmíněna spoluprací celé řady vědních oborů – psychologie, lékařství i sociologie. Zajímaly nás otázky: Jaké faktory ovlivňují jednotlivé aktéry inkluzivního vzdělávání? Na jakých úrovních inkluzivního vzdělávání jednotlivé faktory působí? Jak identifikované faktory působí)? Výzkumným prostředím byly běžné základní školy. Využity byly standardní postupy sociálně vědního výzkumu, jak kvantitativního, tak kvalitativního charakteru. Výzkumná monografie je členěna do tří větších celků s vnitřním členěním na kapitoly.
Dagmar Opatřilová Pořadí knih
3. duben 1962






- 2016
- 2013
Pedagogická intervence v raném a předškolním věku u jedinců s mozkovou obrnou
- 150 stránek
- 6 hodin čtení
Studijní text se zabývá problematikou diagnózy mozková obrna se zaměřením na oblast motoriky. Vymezujeme základní pojmy týkající se dané problematiky, pozornost je věnována specifickým zvláštnostem u jedinců s MO, speciálně pedagogické diagnostice a intervenci se zaměřením na jemnou a hrubou motoriku. Učební text je určen pro studenty oboru somatopedie, zvláště pak pro zájemce o povinně volitelný předmět Reedukace DMO. Předkládaný studijní materiál je psán tak, aby usnadnil orientaci v dané problematice a pomohl začínajícím speciálním pedagogům řešit obtíže při speciálně pedagogické diagnostice a následné intervenci.
- 2013
Edukace osob s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami
- 186 stránek
- 7 hodin čtení
Monografie je výsledkem dlouholetého zájmu autorky o edukaci jedinců s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami.
- 2011
Předprofesní a profesní příprava jedinců se zdravotním postižením
- 159 stránek
- 6 hodin čtení





