Desetitisíce let starý led taje a Assail, synonymum pro nebezpečí a nepřístupnost, konečně odhaluje svá tajemství. Příběhy o zlatě na severu se šíří po přístavních krčmách, lákající dobrodruhy a hledače pokladů. Ti se musí řídit legendami a zkreslenými vyprávěními o hrozbách na nepřátelském pobřeží, ledových polích a mezi podivnými, děsivými tvory. Všechna vyprávění se shodují, že severní obyvatelé čekají na vetřelce s mečem v ruce a že tam číhají starší nestvůry z dávných časů. Do tohoto chaosu se vydává žoldnéřská kumpanie Rudá garda, poháněná touhou po odpovědích. Zástupkyně velitele Mihal však cítí, že tyto odpovědi nejsou tím, co by měli hledat. Na sever se také vydává bard Rybář kel Tath, uprostřed spojenectví malazských hledačů pokladů a lederských vojáků. Spolu s ním jde Tiste Andii, tajemný muž s nejasnou minulostí, a válečník schopný zabíjet bohy. Na dalekém jihu strážní žena, Stříbrná liška, chrání pobřeží a očekává spojence i nepřátele. Je odhodlána zabránit opětovnému vypuknutí pradávného nepřátelství, které by mohlo zničit celý kontinent. Assail odhaluje záhady Malazské říše a přináší vzrušující zakončení jejího výpravného příběhu.
Ian C. Esslemont Knihy
Ian Cameron Esslemont se narodil v roce 1962 ve Winnipegu v Kanadě. Vystudoval tvůrčí psaní, pracoval jako archeolog a cestoval po jihovýchodní Asii, kde několik let žil v Thajsku a Japonsku. Nyní žije na Aljašce a dokončuje doktorát z anglické literatury. Společně se Stevenem Eriksonem vytvořil svět Malazanu pro své role-playing hry. Jejich společný scénář k filmu Gardens of the Moon nebyl prodán, Erikson jej proto rozšířil do románu.







Zmatky po střetu velkých mocností ustaly a obyvatelé Darúdžhistánu se mohou zase věnovat tomu, co je důležité: obchodování, hašteření, politikaření a obecně užívání si života. Jenomže ne všichni jsou ochotni nechat minulost minulostí. Starý učenec, pátrající na pohřebištích kolem města, objeví skrytou kryptu. Otevře i poslední ze zapečetěných komor - tu, které se nikdo před ním neodvážil dotknout - a tím vysvobodí sílu tak děsivou, že pouhá zmínka o ní byla vymazána ze všech historických záznamů. A na jihu zase pracují hledači pokladů. Do Rivského moře se zřítily úlomky Měsíčního kamene, kdysi domova Anomandera Dlouhý vlas, Syna noci, a vytvořily řadu malých ostrovů, jež obklopují legendy a fámy, hlavně o tom, že je tam ukrytý Trůn noci, podle některých sídlo samotné Matky noci. A každý, kdo se tento starověký artefakt snaží najít - odpadlí mágové, otrlí žoldnéři, dokonce i jeden malazský zběh - věří, že tomu, kdo na něj usedne, propůjčí neomezenou moc. Sázky jsou vysoké, chamtivost bují, zrada je nevyhnutelná a všude číhá vražda a chaos...
Krev a kosti
- 586 stránek
- 21 hodin čtení
Oblohou na západě sestupuje jasně smaragdový praporec Návštěvníka jako předzvěst zkázy. V Jacuruku vytáhli thaumaturgové na další výpravu ve snaze zkrotit sousední prales. Jenomže to není obyčejná divočina. Tato se jmenuje Himatan a prý je jen napůl pozemská, druhou polovinou patří do říše duchů. A prý jí vládne mocná bytost, kterou někteří nazývají královnou čarodějek a jiní ji označují za bohyni, prastarou Ardatu. Saeng dosud znala jen vládu thaumaturgských mágů - ale přitom naslouchala hlasům z dávné, zapomenuté minulosti své země. A když její vládci vyrazili do boje proti pralesu, ty hlasy ji s bratrem poslaly na zoufalou výpravu. Na jihu kontinentu sjednotil pouštní kmeny cizí vojevůdce, ostřílený velitel v otlučené šedivé zbroji, nazývaný Šedý duch. Nyní vede bojovníky při nájezdu, jaký ještě svět neviděl, hluboko do srdce země thaumaturgů. A K'azz se svou žoldnéřskou kumpanií Rudá garda dostává zakázku právě v Jacuruku. Otázkou ovšem je, kdo je vlastně jejich zaměstnavatel. Nakonec, mohla by to být sama bohyně...
Návrat Rudé gardy nemohl přijít pro Malazskou říši, vyčerpanou válkami a oslabenou zradami a vnitřními rozepřemi, v horší chvíli. Garda napochodovala rovnou do vroucího kotle Quon Tali – srdce Malazské říše – a s jejím návratem přichází vzpomínka na přísahu, slibující věčný vzdor vůči říši. Ovšem v gardě jsou tací, kteří mají temnější plány. A jak vichry války nabírají na síle, pozvedají se starodávné bytosti hodlající prosadit své vlastní tajemné cíle. Zatímco se garda připravuje na válku, generálové a mágové císařovny Laseen ztrácejí víru ve svou panovnici. Přichází Laseen o moc, nebo je všechny převezla? Mohla by využívat povstání, aby vylákala a konečně zlikvidovala poslední otravné přeživší z časů Kellanveda, svého skvělého předchůdce? Ian C. Esslemont se vrací do světa Malazské říše a odhaluje další temná a tragická tajemství, na která jsme nedočkavě čekali!
Šedohřív doufal, že uteče minulosti. Ve Falaru si otevřel školu šermu a těšil se na poklidný život, třebaže jeho přítele Kylea vyhlídka na život mimo Rudou gardu nijak zvlášť nelákala. Bývalá pěst Malazské říše však nedokáže jen tak zmizet, zvlášť když nad ní tatáž říše vynesla rozsudek smrti. Na malazském trůně totiž sedí nový císař, jehož žere potupná porážka, kterou říše kdysi utrpěla při pokusu dobýt Korelský subkontinent. V kobkách pod hlavním městem Untou ale leží řešení. Z pohřbené historie se tak vynoří jméno Mečonoš. Velitel korelské Bouřné gardy pan ochránce Hiam čelí možnému zničení všeho, co je mu drahé. S několika zbývajícími muži a rozpadající se Hradbou, která už zažila lepší časy, stojí proti pradávnému nepříteli. Bouřní jezdci z moře se vrátili. Zemi navíc ohrožuje náboženská válka. Kult Požehnané paní, který Jezdcům rázně vzdoroval celá tisíciletí, se snaží vyhubit svoje rivaly. Vypuká chaos a místní soudce, vyšetřující řadu vražd, se ocitá v srdci mnohem dávnějšího a děsivějšího zločinu – zločinu, který pošpinil celou zemi...
Malý ostrov Malaz a jeho město daly jméno celé velké říši, ale dnes je zde jen ospalý, zapadlý přístav. Tato noc však bude jiná. Dnes v noci panuje ve městě vzrušení, horečnatá činnost, občas násilí. Občané zavírají dveře a okna a vyhýbají se cizincům, protože této noci má dojít ke sbíhání, události, jaká nastane jednou za pokolení – východ stínového měsíce –, kdy dobré lidi Malazu ohrožují démoničtí ohaři a horší stvoření… Bylo také předpovězeno, že se této noci vrátí císař Kellanved, a někteří lidé jsou připravení udělat cokoliv, aby tomu zabránili. Frakce v celé říši soupeří o říšský trůn a stínový měsíc povolává k útoku na ostrov mnohem starobylejší a mocnější bytosti, než jsou lidé. Tyto děsivé události sleduje Kiska, dívka toužící vymanit se z okovů města, a Kalen, prošedivělý veterán, jenž se pouze snaží uniknout své minulosti. Oba hrají jistou úlohu v konfliktu, který nejenže určí další osud města Malaz, ale zároveň i celého okolního světa… Noc nožů rozvádí události, o nichž se Steven Erikson jen okrajově zmínil v úvodu ke své působivé fantasy Měsíční zahrady. Noc nožů je důležitou kapitolou v rozvíjejícím se příběhu fantasticky vymyšleného světa Malazské říše.
Deadhouse Landing
- 700 stránek
- 25 hodin čtení
The plan, however, soon goes awry as Kellanved develops a strange and dangerous fascination for a mysterious ancient structure found on the island. During all this, war with the neighbouring island of Nap threatens, recruited allies wonder at Kellanved's sanity, and powerful entities take more of an interest in the little mage from Dal Hon.
Dancer's Lament
- 544 stránek
- 20 hodin čtení
It was once a land ravaged by war, minor city states, baronies and principates fight for supremacy, and then the rival cities of Tali and Quon formed an alliance and so Quon Tali came into being. However that was generations ago, that dynasty has collapsed and the regional powers are now clawing at each others throats once more. But at the heart of Quon Tali lies the powerful city state of Li Heng which has for centuries enjoyed relative stability under the guidance of the powerful sorceress known as the oProtectresso. She is not someone likely to tolerate the arrival of two particular young men into her domain- one is determined to prove he is the most skilled assassin of his age; the other is his quarry - a Dal Hon mage who is proving annoyingly difficult to kill. The sorceress and her cabal of five mage servants were enough to repel the Quon Tali Iron Legions, so how could two such trouble-makers upset her iron-fisted rule? And now, under a new and ambitious king, the forces of Itko Kan are marching on Li Heng from the south. His own assassins, the Nightblades, have been sent ahead into the city, and rumours abound that he has inhuman, nightmarish forces at his command. So as shadows and mistrust swirl and monstrous beasts that people say appear from nowhere, run rampage through Li Heng's streets, it seems chaos is come - but in chaos, as a certain young Dal Hon mage would say, there is opportunity . . .
After decades of warfare, Malazan forces are now close to consolidating the Quon Talian mainland. Yet it is at this moment that Emperor Kellanved orders a new campaign far to the north: the invasion of Falar.Since the main Malazan armies are otherwise engaged in Quon Tali, a collection of orphaned units and broken squads has been brought together under Fist Dujek - himself recovering from the loss of an arm - to fight this new campaign. A somewhat rag-tag army, joined by a similarly motley fleet under the command of the Emperor himself.There are however those who harbour doubts regarding the stewardship of Kellanved and his cohort Dancer, and as the Malazan force heads north, it encounters an unlooked-for and most unwelcome threat - unspeakable and born of legend, it has woken and will destroy all who stand in its way. Most appalled by this is Tayschrenn, the untested High Mage of the Empire. He is all-too aware of the true nature of this ancient horror - and his own inadequacy in having to confront it. Yet confront it he must, alongside the most unlikely of allies . . .And then the theocracy of Falar is itself far from defenceless - its priests are in possession of a weapon so terrifying it has not been unleashed for centuries. Named the Jhistal, it was rumoured to be a gift from the sea-god Mael. But two can play at that game, for the Emperor sails towards Falar aboard his flagship Twisted - a vessel that is itself thought to be not entirely of this world . . .Here in the Ice Wastes and among the islands of Falar, the Empire of Malaz faces two seemingly insurmountable tests - each one potentially the origin of its destruction.These are bloody, turbulent and treacherous times for all caught up in the forging of the Malazan Empire.
Kellanved's Reach
- 420 stránek
- 15 hodin čtení
Something other and altogether more mysterious has caught his attention and he - together with a reluctant and decidedly sceptical Dancer - traverse continents and journey through the Realms in pursuit .

