Slovenský režisér Štefan Uher je symbolom generácie, ktorá celý aktívny tvorivý život prežila v zajatí totalitnej moci. Monografia sleduje spletité vzťahy jeho diela, súvislosti s domácou i zahraničnou produkciou, ale neobchádza ani intímne peripetie umelcovho života.
Václav Macek Knihy






The History of European Photography 1970-2000 komplet 2 sv.
- 800 stránek
- 28 hodin čtení
3. díl encyklopedie nabízí to nejlepší z evropské fotografické tvorby v letech 1970-2000. Publikace obsahuje bohatý obrazový materiál.
Monografie kameramana a fotografa (* 1932), spojující vrcholný estetický zážitek z málo známé fotografické tvorby od padesátých let až po dnešek s bohatou faktografií filmaře a s osobním vyznáním umělce. Publikace obsahuje autorův text Strach z fotografování, kritické eseje Jaroslava Bočka a Václava Macka, rozhovor editora Jana Lukeše s Jurajem Šajmovičem, soupis fotografií a Šajmovičovu úplnou filmovou a televizní filmografii. 130 černobílých fotografií.
Dejiny slovenskej kinematografie
- 599 stránek
- 21 hodin čtení
Publikácia mapuje vývoj slovenskej kinematografie od roku 1896 až do 1996. V strede záujmu je film v zmysle užšieho chápania slova kinematografia ako zachytenie pohybu fotografickou cestou, ale aj v širšom poňatí ako pojem zahŕňajúci všetky zložky filmovej činnosti. Jednotlivé kapitoly zachytávajú určité vymedzené časové obdobie, sumarizujú situáciu v slovenskej kinematografii a predstavujú najvýznamnejších filmárov a filmy daného obdobia.
Slovenská fotografia 1925-2000, Slovak photography 1925-2000
- 465 stránek
- 17 hodin čtení
Ján Kadár
- 367 stránek
- 13 hodin čtení
A monograph on the work and the life of Jan Kadár, Oscar and Golden Globe winning Czechoslovak film director
Tono Stano
- 113 stránek
- 4 hodiny čtení
Tono Stano (* 1960) patří mezi nejznámější fotografy působící ve středoevropském kontextu. Už během studií si vypracoval charakteristický rukopis vycházející z inscenované fotografie, v níž je hlavním prvkem lidské, zejména ženské tělo. Publikace, která doprovází retrospektivní výstavu v Galerii hlavního města Prahy, představuje průřez tvorbou Tona Stana - kromě figurálních kompozic zachycuje experimentální série, konceptuální fotografie i portréty vzniklé ve spolupráci s filmovým festivalem.
Dušan Hanák
- 191 stránek
- 7 hodin čtení