Knihobot

Václav Macek

    1. leden 1952
    Slovenská fotografia 1925-2000, Slovak photography 1925-2000
    Dejiny slovenskej kinematografie
    Reálovky 1989-2012
    Juraj Šajmovič duch času
    The History of European Photography 1970-2000 komplet 2 sv.
    Štefan Uher 1930-1993
    • Slovenský režisér Štefan Uher je symbolom generácie, ktorá celý aktívny tvorivý život prežila v zajatí totalitnej moci. Monografia sleduje spletité vzťahy jeho diela, súvislosti s domácou i zahraničnou produkciou, ale neobchádza ani intímne peripetie umelcovho života.

      Štefan Uher 1930-1993
    • Monografie kameramana a fotografa (* 1932), spojující vrcholný estetický zážitek z málo známé fotografické tvorby od padesátých let až po dnešek s bohatou faktografií filmaře a s osobním vyznáním umělce. Publikace obsahuje autorův text Strach z fotografování, kritické eseje Jaroslava Bočka a Václava Macka, rozhovor editora Jana Lukeše s Jurajem Šajmovičem, soupis fotografií a Šajmovičovu úplnou filmovou a televizní filmografii. 130 černobílých fotografií.

      Juraj Šajmovič duch času
    • Dejiny slovenskej kinematografie

      • 599 stránek
      • 21 hodin čtení
      4,8(12)Ohodnotit

      Publikácia mapuje vývoj slovenskej kinematografie od roku 1896 až do 1996. V strede záujmu je film v zmysle užšieho chápania slova kinematografia ako zachytenie pohybu fotografickou cestou, ale aj v širšom poňatí ako pojem zahŕňajúci všetky zložky filmovej činnosti. Jednotlivé kapitoly zachytávajú určité vymedzené časové obdobie, sumarizujú situáciu v slovenskej kinematografii a predstavujú najvýznamnejších filmárov a filmy daného obdobia.

      Dejiny slovenskej kinematografie
    • Ján Kadár

      • 367 stránek
      • 13 hodin čtení
      4,7(3)Ohodnotit

      A monograph on the work and the life of Jan Kadár, Oscar and Golden Globe winning Czechoslovak film director

      Ján Kadár
    • Tono Stano

      • 113 stránek
      • 4 hodiny čtení
      5,0(1)Ohodnotit

      Tono Stano (* 1960) patří mezi nejznámější fotografy působící ve středoevropském kontextu. Už během studií si vypracoval charakteristický rukopis vycházející z inscenované fotografie, v níž je hlavním prvkem lidské, zejména ženské tělo. Publikace, která doprovází retrospektivní výstavu v Galerii hlavního města Prahy, představuje průřez tvorbou Tona Stana - kromě figurálních kompozic zachycuje experimentální série, konceptuální fotografie i portréty vzniklé ve spolupráci s filmovým festivalem.

      Tono Stano