Petr Pistelak
Ing. Petr Pištělák je marketingový expert.
Inženýrský titul získal na VUT v Brně v roce 1993. V průběhu svého studia absolvoval i čtyři semestry makro a mikroekonomie poskytnuté univerzitou v Yale a dvouleté večerní studium Marketingu, Financí a Managementu na Sendwell College of Birgmingham v rámci programu PHARE. V rámci své praxe v USA v roce 1993 složil úspěšně zkoušky realitního makléře CI101 v Houstonu. V průběhu své kariéry poskytoval přednášky o marketingu a řízení značek na renomovaných vzdělávacích ústavech v rámci regionu střední Evropy i mimo něj. K nejvýznamnějším patří Budapešťská univerzita, Univerzity of Mexiko, VŠE Praha a Bratislava, Loyola College of Maryland a samozřejmě i jeho mateřská škola, Brněnská VUT.
V současné době působí v konzultantské společnosti Profit booster jako Chief Consultant. Do roku 2009 pracoval jako člen představenstva společnosti ČSA a výkonný ředitel pro marketing a tvorbu produktů. Od roku 2003 byl zaměstnán jako Místopředseda představenstva a výkonný ředitel pro marketing a tvorbu produktů ve společnosti eBanka, a.s. Kromě řízení marketingových a komunikačních aktivit též zodpovídal za řízení jednotlivých klientských segmentů a vývoj a údržbu finančních produktů. V letech 1993-2003 pracoval na různých marketingových a obchodních pozicích v nadnárodním gigantu Procter & Gamble. Z pozice Brand manažera řídil v různých obdobích značky Jar, Old Spice, Secret, Kamil, Always a Alldays. Jeho zvláštním počinem bylo propojení charitativní činnosti s businessem v projektu Ostrovy Života v roce 1999. Od konce roku 1999 pracoval pro P&G v zahraničí, naposledy na pozici Ředitele divize kosmetických produktů pro region Střední Evropy Jih. Na této pozici zodpovídal za obchodní výsledky značek Pantene Pro-V, Head & Shoulders, Old Spice, Secret, Blend a Med, Camay, Safeguard a dalších. Za dobu více než 10 let ve špičkovém marketingu se podílel na uvedení 5 zcela nových značek na trh, 27 oživeních stávajících značek, včetně znovuuvedení eBanky na český trh v roce 2003. V rámci mnoha desítek marketingových projektů přímo vedl vývoj více než 35 televizních kampaní. Je typickým představitelem a opularizátorem "Offtake marketingu", přístupu který si jako jediné měřítko úspěšnosti marketingu volí pouze měřitelné obchodní výsledky firmy a to zejména růst zisku, objemu prodeje a tržního podílu. Je jediným manažerem v České republice, který se může pochlubit hned třemi prestižními oceněními Zlatá Effie. Tuto cenu za nejefektivnější marketingovou kampaň roku, dostal v roce 1999 za projekt Ostovy Života, a v roce 2003 za znovuuvedení eBanky na trh a v roce 2004 za efektivitu fundraisingu pro Konto Bariery Nadace Charty 77.