Knihobot

Jiří Drašnar

    31. březen 1948 – 17. březen 2013
    Jiří Drašnar
    Hazardní hry. Úvod do spekulace s cennými papíry
    Venuše spící v krajině
    Noc na pláži - Etudy, improvizace a ostatní cvičení
    Desperádos informačního věku
    O revolucích, tajných společnostech a genetickém kódu
    • 2004

      Pomocí toku vzpomínek a reflexí na život pokrývající tři různé kontinenty, Ameriku, Evropu a Asii, Drašnar vytvořil nejenom pozoruhodný portrét člověka chyceného ve smyčce vlastní mysli, ale i fascinující studii současné krize mužské mytologie a jejích pradávných symbolů. Výpověď o hledání ideálu krásy, síly a moudrosti, o slávě, penězích a umění, výpověď o módě a šermu, o ženách a dobrodružstvích, o strachu ze stáří a smrti a o tom, co s člověkem zůstane, když vše nepodstatné zmizí - o lásce a o přátelství.

      Venuše spící v krajině
    • 2001

      Kniha přináší dobrodružný a mimořádně inspirativní vhled do procesu umělecké tvorby. Autor se snaží uchopit a jazykově zhmotnit vzájemné působení a komunikaci mezi vědomím a textem. Noc na pláži je pokusem nahlédnout do mechanismu fungování vědomí, tak jak se promítá do jazykových situací. Autor využívá nejrůznějších technik, jazykových hříček a experimentů, deformuje texty pomocí počítače, vytváří různé stylistické varianty jediné výchozí situace a využívá rovněž meditativních technik.

      Noc na pláži - Etudy, improvizace a ostatní cvičení
    • 1996
    • 1995

      Kniha podává přehled základní problematiky spekulace s cennými papíry. Text je určen pro začátečníky a neklade si v žádném případě za cíl podat vyčerpávající obraz celé tématiky, když už pro nic jiného, tak jen proto, že je to téměř nemožné.

      Hazardní hry. Úvod do spekulace s cennými papíry
    • 1992

      Drašnarův knižní debut, výrazově expresivní kolážovitě komponovaná próza Desperádos informačního věku, reflektuje názory a životní zkušenost generace, jejíž první zásadní životní kroky se uskutečňovaly v čase nástupu normalizace, která pro mnohé znamenala nutnost emigrovat. Drašnarův pohled je silně deziluzivní, což platí i o částech věnovaných exulantským zážitkům a domácím polistopadovým poměrům

      Desperádos informačního věku