Knihobot

Ivana Gejgušová

    1. leden 1955
    Odborová didaktika v príprave a v ďalšom vzdelávaní učiteĺa materinského jazyka a literatúry
    Interpretace uměleckého textu v literární výchově na základní škole
    Principy a cesty školní výuky české literatury
    Zdroje a cíle jazykové popularizace
    Čtenářství žáků základních škol
    Mimočítanková četba a cíle literární výchovy na základní škole
    • Publikace je výstupem projektu, který usiluje o mapování jedné z důležitých oblastí literární výuky na základní škole , tzv. doporučené četby žáků, a o soustředění informací o mimoškolních čtenářských aktivitách dětí mladšího i staršího školního věku. Vyučujícím mateřštiny na základních školách, v nichž se realizuje výuka podle individuálně zpracovaných ŠVP, chybí zpětné informace o tom, jak jednotlivé školy a učitelé využili možnosti plynoucí z RVP ZV, jak tedy vypadá reálná výuka mateřského jazyka. Stěžejním východiskem pro vznik publikace se staly poznatky získané při dotazníkových šetřeních na základních školách a z analýz čtenářských deníků. Soustředěné poznatky budou využívány v profesní přípravě učitelů českého jazyka a literatury a ve vzdělávacích akcích pro fakultní školy a další zájemce z řad pedagogů. Domníváme se, že tato monografie může zaplnit jedno z bílých míst v mapování průběhu reformních snah na základních školách.

      Mimočítanková četba a cíle literární výchovy na základní škole
    • Publikace určená především učitelům a studentům učitelství přináší informace o nových výzkumech čtenářství mezi žáky základních škol, srovnává nově získané výsledky s předchozími výzkumy autorky z let 2008 a 2011. Závěrečná část publikace mapuje současnou literární produkci pro dětské čtenáře a zaměřuje se na tituly vhodné pro rozvíjení aktivního čtenářství.

      Čtenářství žáků základních škol
    • Publikace reaguje na aktuální problémy výuky literární výchovy zvláště na 1. a 2. stupni základní školy s drobnými, spíše doplňujícími přesahy k situaci na středních školách. Soustřeďuje náměty k obohacování výuky literatury v souladu s požadavky obsaženými v nových kurikulárních dokumentech, zvláště v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní školy.

      Interpretace uměleckého textu v literární výchově na základní škole