Publikace je určena především mladým učitelům, kteří začínají svůj obor vyučovat na vysoké škole a nemají pedagogické vzdělání. Autoři aplikují didaktické zásady, metody a formy na podmínky výukového procesu v prostředí vysoké školy, vysvětlují efektivní metody a prostředky výuky. Důraz je kladen především na praktickou vyučovací činnost v každodenní praxi a možnosti racionalizace a zefektivnění výuky odborných předmětů na vysoké škole.
Libuše Podlahová Knihy



Učitel sekundární školy I
- 119 stránek
- 5 hodin čtení
Tato publikace nechce svým názvem - První kroky učitele - vyvolat mylný dojem, že začínající učitele je třeba 'učit chodit', nebo že je dokonce nutné navádět je 'jak v tom chodit'. Chce jen upozornit na situace, které se ve vysokoškolské přípravě učitelů z různých důvodů nemohly vyskytnout v potřebné míře - pracovní smlouva, školní dokumentace, pracovní řád, administrativní povinnosti, právní odpovědnost učitele, mezilidské vztahy na pracovišti, povinnosti třídního učitele, bezpečnostní předpisy, pravomoc školní inspekce, možnosti dalšího vzdělávání, spolupráce s výchovným poradcem, metodikem školní prevence, pedagogickým asistentem.Dalšími tématy jsou ta, která je dobré si neustále opakovat - příprava na hodinu, vedení hodiny, technika sebereflexe, kázeň, autorita učitele.A aby byl začínající učitel připraven i na vzdálenější budoucnost, může si přečíst na závěr kapitolu o perspektivách učitelské profese a školy jako instituce.Kniha si neklade za cíl vědeckou úplnost. Chce sloužit jako praktický průvodce začínajících učitelů a malý pomocník při jeho 'prvních krocích'.