Knihobot

Petr Kos

    Zdravotní vlak Československého Červeného kříže
    Pravěk. Supplementum 38, svazek II.
    Nekropole halštatské kultury Modřice 2
    Nauka o pušce vz. 24
    100 zajímavých archeologických lokalit Moravy a Slezska
    Cvičiště Benešov - vstup zakázán!!
    • Cvičiště Benešov - vstup zakázán!!

      • 205 stránek
      • 8 hodin čtení
      4,8(4)Ohodnotit

      Historii vojenského výcvikového prostoru jednotek SS ve středních Čechách v letech druhé světové války a poválečnou obnovu tohoto území do roku 1948 popisuje kniha Cvičiště Benešov, VSTUP ZAKÁZÁN!!. Její autor Ing. Petr Kos se v ní pokouší odpovědět na otázky, co bylo podnětem k vybudování nechvalně proslulého cvičiště, kvůli němuž musely své domovy opustit tisíce lidí. Součástí publikace, která vyšla u příležitosti 70. výročí vystěhování Neveklovska, je stejnojmenné DVD.

      Cvičiště Benešov - vstup zakázán!!
    • Publikace přináší úplný přepis dobového vojenského předpisu D-XIII-1b z roku 1927. Kniha je určena především sběratelům a aktivním střelcům z této pušky. Je tedy vhodným doplňkem k publikaci BMH 7: Pušky a bodáky vz. 24. Čtenář zde nalezne všechny potřebné technické informace ke zbrani, například popis všech hlavních součástí, rozebírání a skládání pušky, závady při střelbě, péči a opravy pušek atd.) Původní obrazovou přílohu doplňuje malé fotogalerie československé pěchoty.

      Nauka o pušce vz. 24
    • Publikace přináší stručný technický popis zvláštního zdravotního vlaku Československého Červeného kříže z roku 1924, který byl určen pro zvládání civilních katastrof a v případě války jej měla československá armáda používat jako nemocniční vlak. Pro nezájem armády byl vlak počátkem 30. let zrušen a zapomenut. Značná část publikace je tvořena unikátními dobovými fotografiemi interiérů jednotlivých vozů a jejich půdorysnými náčrty.

      Zdravotní vlak Československého Červeného kříže
    • Jubilejní 10. svazek edice BMH je vydáván při příležitosti 100. výročí vzniku Československa. Jde o minisborník příspěvků o zcela zapomenutých událostech či technických zajímavostech prvorepublikové československé armády. Obsahuje 2 delší studie, 15 článků a 5 rozsáhlejších citací dobových dokumentů. Tématický záběr příspěvků je velmi široký: Od vojenské propagandy přes různé nehody a incidenty při leteckém, ženijním a tankovém výcviku až po mnohdy bizarní nerealizované návrhy výzbroje a výstroje. Díky podrobnému ozdrojování je sborník vítanou badatelskou pomůckou pro další studium v okrajových tématech čs. vojenské historie. Sborník také přináší velké množství dosud nepublikovaných dobových fotografií ze soukromých sbírek.

      Zapomenuté střípky z historie československé armády 1918 - 1939 (1.)
    • Brožura stručně popisuje podobu tzv. zastřených úkrytů pro čs. kulomety vz. 24 a 26. Šlo o zvláštní druh dřevozemních palebných stanovišť pro překvapivé palebné přepady z bezprostřední blízkosti. Jejich výrobou a budováním byly od roku 1937 pověřeny téměř všechny pěší pluky čs. armády. Publikace přináší podrobné vícepohledové nákresy obou druhů úkrytů s malou fotogalerií čs. pěchoty.

      Zastřené úkryty pro kulomety
    • Zvláštní vlak HVOA : poznatky o štábním vlaku pro hlavního velitele československé branné moci v mobilizaci a válce (1934-1938). Štábní vlaky patřily v první polovině 20. století k celkem běžné výzbroji všech světových armád. Je ale naprosto neznámým faktem, že i prvorepubliková čs. branná moc plánovala pro svého hlavního velitele, armádního generála Ludvíka Krejčího, nechat v případné válce zřídit zvláštní vlak jako záložní mobilní velitelské stanoviště. Tímto úkolem byly v letech 1934- 1938 pověřeny Československé státní dráhy, které jej svědomitě vyřešily. Díky neblahým mnichovským událostem však vlak nikdy neopustil brány železničních dílen v Bubnech a jen proto mohl být dokonale zapomenut. Z nemnoha dochovaných, svého času přísně tajných spisů, se podařilo rekonstruovat chronologický přehled nejdůležitějších okamžiků relativně krátké existence tohoto vlaku. Ten sestával ze salonního vozu určeného původně pro barona Rothschilda, jednoho vozu řady ABa, dvou vozů řady Ca adaptovaných jako pracovní a konečně nejzajímavějším vozem byl vůz řady CDa, adaptovaný pro vojenskou radiostanici. Publikace přináší náhled na technická řešení adaptačních prací s příslušnými nákresy vnitřních dispozic vozů.

      Zvláštní vlak HVOA