Dr. Lev Manovich is a pioneering thinker in the field of digital culture, exploring the profound impact of software on art, media, and society. His work delves into the evolving nature of image-making and visual communication in the digital age, analyzing how new technologies reshape our perception and creation of culture. He examines the underlying structures and aesthetics of new media, offering critical insights into the methodologies and theoretical frameworks that define our contemporary experience. Manovich's research bridges computer science and the humanities, using computational approaches to understand the vast landscape of visual culture.
Exploring the convergence of data science and media studies, this book offers innovative concepts and methodologies for the computational analysis of cultural data. It delves into how data-driven approaches can enhance our understanding of media and culture, providing valuable insights for researchers and practitioners alike.
Jedná se o první a zásadní publikaci, která se zabývá aktuálním tématem post - internetového umění.
Náš svět je světem objektů a možná si to uvědomujeme více než kdy dřív.
Právě v éře globálního oteplování, umělé inteligence, masově vyráběných a neustále inovovaných či individualizovaných výrobků jsme konfrontováni s tím, že nejen lidé existují, jednají a mají práva. Také objekty, naše planeta, živočišné druhy, počítačové aplikace i nám blízké každodenní předměty se hlásí o své slovo. Kniha s charakteristickým názvem Objekt se snaží z pozic filosofie a teorie médií shrnout různé pohledy na tuto explozi objektů. Snaží se objektům propůjčit hlas.
Kniha tak představuje první soubor textů z proudu spekulativního realismu, objektově orientované ontologie, akceleracionismu a nového materialismu dostupný v českém překladu.
Lev Manovich untersucht den Gegensatz zwischen Hoch- und Niedrigkultur im 20. Jahrhundert, insbesondere zwischen Kunstgalerie und Kino. Er beleuchtet die kollektive Autorschaft in der neuen Medienkultur, die historische Wurzeln hat und neue Formen der Zusammenarbeit und Vertriebsmodelle hervorbringt, die als Avantgarde der Kulturindustrie fungieren.
Tato publikace představuje jeden z nejsystematičtějších pokusů o teoretické ukotvení počítačové technologie a její dopad na současnou kulturu. Manovich se snaží nová média zasadit do širšího kontextu dějin technologií a kulturních forem, analyzuje základní principy, operace i formy; některá zjednodušení ale také problematizuje, například mýtus interaktivity nebo polarizaci digitálních a analogových médií.
Z dnešní perspektivy mohou některé teze působit jako překonané, přesto ale zůstávají nejen pokusem o teorii toho, co nová média opravdu jsou, ale také svědkem přelomu 20. a 21. století, který přestavuje zásadní předěl ve formách našich médií i kultury.