Literární monografie představuje se zřetelem k literárnímu kontextu autorův život a dobovou literárněhistorickou a literárněkritickou reflexi jeho próz a hodnotí reprezentativní oblastí Šmídovy tvorby: téma soužití Čechů a Němců v západních Sudetech, originální inovativní vztah k regionálním a lokálním pověstem Šumavy a Podkrušnohoří a také komično textů odkazující k humoristické tradici české literatury. Kniha ukazuje Šmídovo dílo jako nepominutelný autorský vklad nejen do kultury západočeského regionu, ale i do české národní literatury, představuje autorův nepředsudečný postoj k hodnotě vlastenectví ve smyslu novodobého zemského patriotismu
Ladislava Lederbuchová Pořadí knih







- 2024
- 2010
Literatura ve škole
- 265 stránek
- 10 hodin čtení
- 2006
Představuje nezbytnou součást učebnice. Je komfortně zpracovaná, obsahuje návrhy analýzy jednotlivých textů, další úkoly a náměty pro práci žáků, náměty pro dramatickou výchovu, všechny údaje z Hledání souvislostí a všechny odpovědi na otázky na liště. Od sedmého ročníku jsou součástí příručky i kopírovatelné předlohy.
- 2006
Čítanka 8 pro ZŠ a VG PU
- 104 stránek
- 4 hodiny čtení
Představuje nezbytnou součást učebnice. Je komfortně zpracovaná, obsahuje návrhy analýzy jednotlivých textů, další úkoly a náměty pro práci žáků, náměty pro dramatickou výchovu, všechny údaje z Hledání souvislostí a všechny odpovědi na otázky na liště. Od sedmého ročníku jsou součástí příručky i kopírovatelné předlohy.
- 2006
Čítanka 9: učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia
- 232 stránek
- 9 hodin čtení
Čítanka je komponovaná jako výběrová, převažují texty prozaické, zastoupeny jsou i drama a lyrická poezie. V čítance se nachází minimum metatextů, náměty pro interpretační analýzu jsou obsaženy v Příručce učitele. Součástí čítanky je i slovníček základních literárněvědných pojmů. Od sedmého ročníku je zařazen i chronologický přehled autorů, na webových stránkách nakladatelství je podrobný slovníček autorů určený jak učitelům, tak i žákům. Po tematických celcích je řazen speciální blok nazvaný Hledání souvislostí, obsahující prvky vnější integrace, odkazy do ostatních především estetickovýchovných předmětů. Společně s navozeným kulturně historickým kontextem blok umožňuje hledání a nalézání vztahů. Na Hledání souvislostí vždy navazuje blok nazvaný Můžete si přečíst přinášející náměty pro další četbu dětí. Učebnice jsou organicky doplněny texty na internetových stránkách nakladatelství.
- 2006
Slovník literárních pojmů, aneb, Co se skrývá za slovy
- 159 stránek
- 6 hodin čtení
Slovník představuje vhodný doplněk k učebnicím literární výchovy. Obsahuje více než 300 důkladně vybraných literárních pojmů. Výběr hesel je přiměřený požadavkům učiva literární výchovy na základních školách a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Hesla jsou abecedně uspořádána. Výklad pojmů je obohacen o příklady - citace úryvků uměleckých textů. Ukázky z literárních děl jsou doplněny jménem autora, názvem textu i názvem knihy, z níž text pochází. Přehledná grafická úprava heslového odstavce.
- 2005
Čítanka 8 : pro základní školy a víceletá gymnázia
- 224 stránek
- 8 hodin čtení
Čítanka je komponovaná jako výběrová, převažují texty prozaické, zastoupeny jsou i drama a lyrická poezie. V čítance se nachází minimum metatextů, náměty pro interpretační analýzu jsou obsaženy v Příručce učitele. Součástí čítanky je i slovníček základních literárněvědných pojmů. Od sedmého ročníku je zařazen i chronologický přehled autorů, na webových stránkách nakladatelství je podrobný slovníček autorů určený jak učitelům, tak i žákům. Po tematických celcích je řazen speciální blok nazvaný Hledání souvislostí, obsahující prvky vnější integrace, odkazy do ostatních především estetickovýchovných předmětů. Společně s navozeným kulturně historickým kontextem blok umožňuje hledání a nalézání vztahů. Na Hledání souvislostí vždy navazuje blok nazvaný Můžete si přečíst přinášející náměty pro další četbu dětí. Učebnice jsou organicky doplněny texty na internetových stránkách nakladatelství.
- 2004
Dítě a kniha : o čtenářství jedenáctiletých
- 179 stránek
- 7 hodin čtení
- 2004
Čítanka pro 7. ročník základní školy a sekundu víceletého gymnázia
- 215 stránek
- 8 hodin čtení
Čítanka je komponovaná jako výběrová, převažují texty prozaické, zastoupeny jsou i drama a lyrická poezie. V čítance se nachází minimum metatextů, náměty pro interpretační analýzu jsou obsaženy v Příručce učitele. Součástí čítanky je i slovníček základních literárněvědných pojmů. Od sedmého ročníku je zařazen i chronologický přehled autorů, na webových stránkách nakladatelství je podrobný slovníček autorů určený jak učitelům, tak i žákům. Po tematických celcích je řazen speciální blok nazvaný Hledání souvislostí, obsahující prvky vnější integrace, odkazy do ostatních především estetickovýchovných předmětů. Společně s navozeným kulturně historickým kontextem blok umožňuje hledání a nalézání vztahů. Na Hledání souvislostí vždy navazuje blok nazvaný Můžete si přečíst přinášející náměty pro další četbu dětí. Učebnice jsou organicky doplněny texty na internetových stránkách nakladatelství.





