Hudba je vždy krásná, dokonce i tam, kde ztvárňuje ošklivost, utrpení nebo smrt. Uvažovat o hudbě se vždy vyplatí, a zejména tehdy, když tak může čtenář činit spolu s Hansem Heinrichem Eggebrechtem, velkým starým mužem německé hudební vědy. Jeho kniha představuje uvažování na nejvyšší úrovni a všem, pro něž hudba něco znamená zprostředkovává překvapující náhledy - ať už se jedná o krásno, hru a čas, špatnou hudbu, potlesk nebo smutek a pláč v hudbě. 1
Hans Heinrich Eggebrecht Pořadí knih







- 1997
- 1995
Understanding music
- 151 stránek
- 6 hodin čtení
Hans Heinrich Eggebrecht was one of the most influential German musicologists of the twentieth century and yet he is almost unknown to English readers. Understanding Music summarizes Eggebrecht's thoughts on the relationship between music and cognition. As he says in his preface, the purpose of his book is 'to direct the reader towards the fundamental issues and processes implied in understanding music. What does understanding mean when applied to music? How is the process to be described?...What role do language and history play?'. Eggebrecht's answers to these and other questions amount to a compelling account of how the mind grasps the sounds of music in themselves and what other factors contribute to music's meaning so much to us as listeners.
- 1993
Die Orgel in Ostdeutschland und in Polen
- 148 stránek
- 6 hodin čtení
- 1992
Die Musik Gustav Mahlers
- 304 stránek
- 11 hodin čtení
- 1991
Dies ist die Summe einer über fünfzig Jahre währenden Beschäftigung mit der Musikgeschichte. Hans Heinrich Eggebrecht, der international hochrenommierte Musikwissenschaftler, hat damit eine profunde Musikgeschichte für anspruchsvolle, aber nicht fachlich spezialisierte Leserinnen und Leser geschrieben.
- 1989
Brockhaus Riemann Musiklexikon
in vier Bänden und eimem Ergänzungsband
- 4 svazky
- 380 stránek
- 14 hodin čtení





