Čtvrtý svazek výhradně erotické poezie autorů sdružených v Klubu poetických sprosťáků, tedy x-krát o jednom a tomtéž, leč i nadále odvážně a zajímavě.
Michal Růžička Pořadí knih






- 2023
- 2018
Okokokot aneb Pyjonýrský průvodce vulgární poetoterapií
- 127 stránek
- 5 hodin čtení
- 2014
Cílem publikace je zmapovat aktuální situaci na poli následné péče, respektive strukturovaných doléčovacích programů v adiktologii, a to v teoretické, výzkumné a praktické rovině. Publikace je výsledkem mezinárodního projektu „Restart“, který byl řešen P-centrem Olomouc ve spolupráci s britským partnerem, sdružením Hum London, v letech 2012–2014 v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Evropského sociálního fondu. Na jednotlivých kapitolách knihy se podíleli jak zaměstnanci projektu, tak další odborníci.
- 2014
Karlov mezi industriální a postindustriální společností
- 158 stránek
- 6 hodin čtení
Monografie založená na dlouhodobém terénním výzkumu se zabývá zaniklou dělnickou kolonií Karlov v Plzni zdemolovanou koncem 80. let 20. století. Cílem je poukázat na význam narativů o minulé zkušenosti pro porozumění současné aktérské konceptualizace (sociálního) prostoru a jeho proměnám ve 20. a 21. století. Autoři se domnívají, že ačkoli materiálně Karlov neexistuje, tak jeho kolektivní reprezentace nabízejí aktérům referenční rámec, skrze který je možné pochopit a kriticky reflektovat současný prostorový i sociální řád. Konkrétní témata, kterým se věnují, jsou prostor, válka, bydlení, každodennost a kolektivní identita. http://plzenskykarlov.cz/
- 2013
„Jediná cesta ven vede skrz.“ Helen Kellerová Zmíněný citát, který tuto knihu uvádí, je vlastně jakýmsi zaklínadlem, kouzelnickou formulí, či šifrou, která nás vede k jádru krizové intervence. Při hlubším studiu této knihy si budete stále více uvědomovat, že opravdová úleva z krize znamená odražení se ode dna samotného. Člověk připravený a schopný pomoci druhému by se neměl tíhy ani hloubky dna bát. Měl by být odhodlán být průvodcem druhému na trnitých cestách, které razí sám život, a chovat v sobě naději, že ta cesta má svůj cíl, anebo, že i ta nevlídná cesta je cílem samotným. Cílem knihy je přiblížit speciálním pedagogům problematiku krizové intervence. Kapitoly jsou seřazeny tak, aby daly proniknout nejdříve do teorie a následně nahlédnout do praxe speciálních pedagogů, kteří ve své profesi čelí často krizovým situacím v příbězích svých klientů. Tato publikace je hrazena z Fondu rozvoje vysokého školství. Projekt: FRVŠ: Krizová intervence pro speciální pedagogy. č. 1973/F5b./2012
- 2013
Škoricovník – Zlatá cesta
- 176 stránek
- 7 hodin čtení
Výňatok z plagátu pribitého na šibenici v meste Citadela: „Hnevá vás váš nadriadený, ktorý si o sebe myslí, že je najdokonalejšou bytosťou na svete? Máte po krk oltáriku podnikovej kultúry, ktorý musíte uctievať a chodiť okolo neho kolenačky? Štve vás, že vášho obchodného partnera nemôžete hodiť sedemhlavému drakovi a prizerať sa, ako mu tento trhá končatiny? Túžite poskladať si woodoo bábku, aby pomocou nej skočil váš otravný kolega z hradnej veže? Chceli by ste sa namiesto nudného a úmorného vysedávania v kancelárii vydať na dobrodružnú cestu za bohatstvom a slávou, plnú nástrah, nebezpečenstiev a vzrušenia, ale nemáte na to guráž? Skvele! Tak len pekne zostaňte tam, kde ste a nepleťte sa nám pod nohy! Hrdinovia Škoricovníka si totiž všetky dobrodružstvá odžijú za vás a vy si o nich môžete prečítať! Škoricovník je prvé slovenské satirické fantasy a zatiaľ aj jediné, keďže doteraz nikto iný niečo podobné vydať nestihol.“
- 2012
„Idea vyžaduje neměnnost a věcnost. Kdo uznává prvenství ideje, usiluje o setrvání, přičemž všechno, co usiluje o změnu, musí být na opačné straně.“ Carl Gustav Jung Dostává se vám do rukou metodika pro práci s lidmi ohroženými závislostí na pervitinu. Metodika je primárně určena pro ambulantní léčbu. Její využití shledáváme především v oblasti poradenství a terapie osob se závislostí na pervitinu. Metodika je primárně určena lidem, kteří v této oblasti začínají (psychologové, speciální pedagogové, sociální pracovníci, zdravotnický personál). Cílem metodiky je představit formu práce, která vznikla na základě širší spolupráce mezi českými adiktologickými pracovišti a londýnským pracovištěm Foundation 66. Následující text je soubor prvků, který společně se školením a učebnicí tvoří základ nové metody práce pro osoby závislé na pervitinu. Metodika však může být využita i jinými způsoby. Řada poznatků v metodice je aplikovatelná i na užívání jiných typů návykových látek. Tato aplikace prvků metodiky však vyžaduje určitou zkušenost čtenáře s terapeutickou prací se závislými. Délka programu není pevně dána a odvíjí se od individuálních potřeb klienta. Po ukončení práce na metodice může klient dál využívat služeb daného centra nebo mu může být doporučen jiný typ pracoviště. Některé pasáže, mohou být pro čtenáře příliš odborné. K posílení teoretického základu slouží čtenáři připravovaná učebnice, která se bude poskytovat účastníkům školení. Samostatné studium metodiky, bez příslušného školení, nemusí vést k pochopení cílů programu a nezaručuje tak dostatečnou efektivitu práce se závislými. Metodika vznikla na základě řešení projektu, (2009-2012), s názvem „DOKÁŽU TO?“ s registračním číslem CZ.1.04/5.1.01/12.00005. Na její tvorbě se podílela řada autorů. Idea metodiky vycházela z Krátkého intervenčního programu pro uživatele kokainu a cracku. Aidan Gray, autor této původní verze, proškolil autory této metodiky a po celou dobu realizace projektu (2009–2012) se podílel na její tvorbě.
- 2012
Pervitin – koncepce školení pro terapeuty
- 79 stránek
- 3 hodiny čtení
Publikace je určena pro pracovníky v drogových službách. Předpokládáme, že míra edukace a délka praxe potencionálních čtenářů je rozdílná. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli zahrnout do textu celou řadu témat. Předpokládáme však, že některé kapitoly mohou být čtenáři známé, a proto není nutné vnímat text jako monolitický celek, nýbrž jako soubor různých poznatků, které se dají studovat dle potřeby
- 2012
„Dokážu to ?” - londýnské zkušenosti. Práce s uživateli návykových látek v Londýně
- 40 stránek
- 2 hodiny čtení
Sborník k projektu Dokážu to? ( Can I do it?) CZ.1.04/5.1.01/12.00005, podporovaného Operačním programem Lidské zdroje a zaměstnanost. Idea projektu „Dokážu to?“ vznikala v roce 2008. Cílem je převést metodiku práce s uživateli kokainu a cracku vzniklou ve Velké Británii na reálie České republiky a na stimulační látku Pervitin. Projekt s názvem Dokážu to? je zaměřen na terapii a sociální rehabilitaci osob zneužívajících návykové látky ze skupiny stimulačních drog. Pro práci s těmito klienty bude využita nová metodika práce, která jim umožní řešit svou závislost docházením do poradny ambulantně a ne ústavní léčbou. V tomto ohledu se jedná o klienty, kterým hrozí ztráta zaměstnání, rodiny, bydliště a delší pobyt v léčebném zařízení by nepříznivě ovlivnil jejich špatnou sociální situaci, v níž se nalézají. Editoři: Michal Růžička, Edmund Wittmann
- 2011
Mediace a rodinná mediace
- 58 stránek
- 3 hodiny čtení
V publikaci se zabýváme základními pilíři problematiky mediace. První okruh s názvem “Co je to mediace” je zaměřen na proniknutí do problematiky - historii mediace, jejích principech, definování... Druhý okruh je věnován komunikaci - verbální/nonverbální, rozebereme některé komunikační techniky, které při mediaci využíváme. Třetí okruh pojednává o konfliktech, které nelze chápat pouze jako něco negativního, ale jako cestu k řešení a možnost ke svému posunu (evoluce/revoluce). Čtvrtý okruh nám nabízí nahlédnutí do problematiky v rámci legislativy. Pátý okruh je orientovaný na přímý proces mediace. Dozvíme se, jaké má fáze a formy. Také si blíže vysvětlíme roli mediátora – jak je vnímána například Asociací mediátorů České republiky, nebo jak ji vidí L. Riskin. Poslední okruh se věnuje mediace v oblasti speciální pedagogiky a jednotlivým komunikačním přístupům k osobám s postižením.


