První díl průvodce výtvarným uměním se bude zabývat uměním, jak se vyvíjelo a měnilo v různých dobách od počátků lidstva před zhruba 40 tisíci lety až do období antiky, tedy období řecké a římské kultury na prahu našeho letopočtu. Hned na začátku si ale musíme připomenou jeden důležitý poznatek - různá kulturní období na naší planetě si nemusí vzájemně časově odpovídat. Takže i dnes se můžeme setkat s autentickým projevem doby kamenné.
Další díl Průvodce je věnován umění středověku, které je nedílnou součástí kulturního dědictví evropských zemí. Středověké umění lze charakterizovat zejména svým náboženským zaměřením v žádném případě však nebylo bezvýznamnou přestávkou mezi starověkem a novověkem.
Detektivové z 87. revíru – a s nimi i čtenáři – vědí, že křivka zločinnosti v Isole jako by se řídila teploměrem: čím je rtuť výš, tím přibývá násilností. Tohle pravidlo však jako kdyby teď přestalo platit. Je ledový únor, město bičuje krutá sněhová bouře – a jeho ulicemi prochází vrah, likvidující své oběti bez ohledu na mrazivé počasí. Mrazivý je i jeho výběr: kdyby nezemřely výstřelem z téže zbraně, nikdo by nevěřil, že může jít o čin jednoho pachatele. Co spojuje drogového dealera, bohatého klenotníka a tanečnici v úspěšném muzikálu, které jednoho po druhém odváží ze zledovatělých ulic sanitka přímo do márnice? Dlouho se zdá, že jediným pojítkem mezi nimi bude jen onen led, který zbarvili svou krví. Led, z něhož jako by vyrůstala vrahova chladnokrevnost. Jako led však vypadají i diamanty, které se vysypaly z klenotníkovy kapsy na chodník. Jako led studené vztahy panují v showbyznysu, který živil Sally Andersonovou. A Paco Lopez prodával v neméně nehostinném prostředí kokain, koks… sníh. A hlavně – kolem každé z obětí vířily vedle ledových vloček i velké peníze. Tohle jsou jen základní asociace, které napadnou Carellovy hochy na samém počátku vyšetřování. Než dospějí k závěru, musí pospojovat zdánlivě nesouvisející nitky zvláštního případu.
Velkoformátová kniha, jako Průvodce umělce. Je vhodná pro mladého umělce a stejně tak i začínajícícho malíře i pokročilého. Jsou zde totiž návody a postupy a ukázky a jedná se o skvělou příručku pro jednotlivé styly v kresbě i malbě. Je to kompletní rádce. Ilustrace jsou perfektně zvolené.
David Roberts byl jedním z nejproslulejších anglických krajinářů 19. století. V roce 1839 podnikl dobrodružnou cestu, která jej přes Sinajský poloostrov dovedla do Petry, Jeruzaléma a Palestiny a podél libanonského pobřeží nakonec až do tajemného Baalbeku. Litografie, které pak na základě kreseb pořizovaných během své pozoruhodné cesty do Svaté země vytvořil, mu zajistily slávu, trvající až do našeho věku.
Tato kniha Robertsovy litografie vůbec poprvé řadí chronologicky, přináší je s komentářem v doprovodu fotografií zachycujících stejný motiv a záběr o jedno a půl století později.
Čtenář prožije spolu s vynikajícím umělcem strhující objevitelskou cestu k počátkům civilizace a kultury.
Svazek navazuje na úspěšný první díl převedení televizní Cestománie do knižní podoby, které připravuje Kartografie Praha ve spolupráci s Filmovou a TV společností Febio. I tentokrát vás poutavě napsané kapitoly zavedou do všech koutů světa. Projedeme se po Transsibiřské magistrále, zavítáme k protinožcům do Austrálie, prozkoumáme severní část Itálie, navštívíme tuniské oázy i peruánské indiány. Každá z kapitol přibližuje několik zajímavých míst deseti zemí: Švýcarska, Jihoafrické republiky, Peru, Srí Lanky, Kanady, Itálie, Tuniska, Austrálie, Ruska, Vietnamu. Všechny kapitoly jsou ilustrovány mnoha fotografiemi a mapami, doplněny rozhovorem s režisérem televizního pořadu a také aktuálními praktickými informacemi o každé ze zemí.