Knihobot

Jana Havlová

    Kurikulum podpory zdraví v MŠ
    Co dělají mateřské školy v Norsku pro zdravý vývoj dětí aneb Nikdo není malý
    Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole : Aktualizovaný modelový program podpory zdraví (dokument a metodika)
    Hudební život v Příbrami v letech 1860-1938
    Činnosti se zvířaty v předškolním vzdělávání
    • Publikace Činnosti se zvířaty se zabývá problematikou využití a zapojení vybraných druhů zvířat v předškolním vzdělávání. První část knihy je zaměřena na teorii – terminologii, obecnou charakteristiku interakce se zvířaty a zařazení aktivit v rámci legislativy. V druhé části autorky seznamují čtenáře s praxí, se zkušenostmi a příklady dobré praxe, věnují pozornost kritériím výběru vhodného druhu zvířete a jeho potřebám, popisují konkrétní vzdělávací činnosti a uvádí rady, jak se vyvarovat možných rizik v rámci kontaktu s živými tvory. Kniha pojímá vzdělávání za pomoci zvířat komplexně s uceleným přehledem v oblasti teoretické i praktické. Nabízí učitelkám v mateřských školách a dalším odborníkům či rodičům možnosti, jakým způsobem zapojit zvířata do vzdělávání, a tím zkvalitnit prostředí, ve kterém dítě vyrůstá a využít pozitivního vlivu živých tvorů na rozvoj osobnosti dítěte předškolního věku. Kniha volně navazuje na publikace Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání a Činnosti venku a v přírodě v předškolním vzdělávání.

      Činnosti se zvířaty v předškolním vzdělávání
    • Knížka o demokratickém duchu mateřských škol a celé norské společnosti, o úctě a respektu k dítěti, k člověku a k přírodě. Je shrnutím zkušeností a dojmů z desetidenního česko - norského zájezdového semináře do mateřských škol v Norsku, který proběhl v květnu 1997 v rámci aktivit projektu Zdravá mateřská škola. Autorkami jsou čtyři účastnice semináře - učitelky mateřských škol zapojených v projektech Zdravá mateřská škola a Zdravá škola, současně spoluautorky projektu Zdravá MŠ - Ivana Lacinová, Jana Havlová, Ludmila Šprachtová, Milada Šromotová.

      Co dělají mateřské školy v Norsku pro zdravý vývoj dětí aneb Nikdo není malý
    • ROZŠÍŘENÉ A PŘEPRACOVANÉ VYDÁNÍ obsahuje modelový vzdělávací program (kurikulum) pro MŠ, jejíž koncepce rozvoje zahrnuje podporu zdraví. Autoři uvádějí metodický postup pro zpracování školního i třídního kurikula. Zcela nově je zařazena kapitola Evaluace školního kurikula.

      Kurikulum podpory zdraví v MŠ