Den se mi v rukou přelomil
- 320 stránek
- 12 hodin čtení
Autor textu nahlíží na život a dílo Jiřího Wolkera v širších souvislostech, než je tradičně nahlížen, přičemž fotograf zachycuje o Wolkerovi dosud málo známé skutečnosti.







Autor textu nahlíží na život a dílo Jiřího Wolkera v širších souvislostech, než je tradičně nahlížen, přičemž fotograf zachycuje o Wolkerovi dosud málo známé skutečnosti.
Někdy dokonce i nedávné dějiny vnímáme spíš jako součást virtuálního světa a dost možná pro vlastní sebezáchovu někdy potřebujeme bezejmenné a někdy již mrtvé tváře, které při obracení stránek knihy vrátí událostem kus skutečného života. Srpen 1968 byl měsícem plným emocí, pocitů křivdy, bolesti, pohrdání, nenávisti, hrdinství, solidarity a hlasu hodnot úměrných ceně vlastního života; provázela jej i smrt. To vše tehdy zachytil Jiří Všetečka na svých fotografiích. Kniha vychází v oblíbené edici Vojenské dějiny ve fotografii. (abychom nezapomněli)
Úchvatné záběry našeho hlavního města autor doplnil spoustou osobních vzpomínek, zajímavých zážitků a postřehů, a navíc připojil technický popis tvorby snímků. Jako jediný fotograf tak dává nezištně a velkoryse k dispozici své celoživotní know-how. Díky němu máme jedinečnou možnost vyzkoušet a naučit se jeho profesionální kouzla, triky a fígle. Pojďme se tedy podívat na Prahu Všetečkovýma očima a přijměme výzvu vydat se v jeho stopách.
Photographs of Prague. Also includes brief introductory text and timeline of the author's life in 4 languages.
Publikace vzhledově připomínající obrazové cizojazyčné pragensie pro zahraniční turisty je určena českému čtenáři. Text historika Petra Čorneje mapující pražské dějiny od nejstarších dob do vzniku samostatného Československa je fundovaný, ale čtivý a čtenáři srozumitelný. Věnuje pozornost obdivuhodným pražským architekturám (zvláště dochovaným objektům), ale prolínají se jím i zajímavosti z působení velkých dějinných osobností, zejména panovníků.... celý text
Autoři se v této knize zabývali fenoménem strojů. Předsevzali si, že pohlédnou především na jejich neuvěřitelně dramatický vývoj – jeden tak učiní slovem, druhý obrazem, fotografií. Chtěli sledovat především celkové obrysy, navíc rýsující se v širokém civilizačním rámci; a nadhodit, co je za nimi nebo nad nimi. Především pak chtěli hledět směrem do budoucnosti, vysondovat ty nesmírně dráždivé perspektivy, které nás čekají, k nimž dospějeme.
Všenáprava obrazem, kniha fotografií na motivy díla J. A. Komenského Obecná porada o nápravě věcí lidských.
Publikace významného fotografa Jiřího Všetečky (*1937) zachycuje jeho celoživotní lásku k Praze a zároveň představuje životopisný dokument. Všetečka se proslavil umělecko-dokumentárními cykly, v nichž se zaměřuje na portréty „obyčejných lidí“ doma i v zahraničí. Jeho fotografie, pořízené výhradně na klasický film a většinou černobíle na čtvercový formát, jsou unikátní. Uspořádal téměř 30 samostatných výstav, přičemž největší ohlas měla výstava Pražský chodec, která vycházela ze stejnojmenné publikace. Nejnovější kniha, nazvaná …chodec s objektivem, je sbírkou unikátních snímků a zároveň ohlédnutím za jeho profesním životem. Všetečka zachytil pražská zákoutí, která již neexistují, a věnoval se i divadelním představením, natáčení filmů a vystoupením České filharmonie, přičemž zdůraznil osobnosti jako Václav Krška, František Vláčil, Oldřich Nový či Václav Neumann. Podělil se o „triky a kouzla“ s objektivy a zkušenosti s publikováním snímků. Z archivu vybral reportážní fotografie sportu, poutních míst a historických událostí, jako byla sovětská okupace a sametová revoluce. Součástí jsou i portréty prezidentů, včetně Václava Havla a Billa Clintona. Jak Všetečka uvádí: „Svůj život jsem si v podstatě nafotil. Jaký byl? Nádherný, jedinečný, naplněný…“
Lyrický zápisník jednoho Nezvalova pražského roku. Básník nás v něm provází známými i méně známými místy Prahy, objevuje skryté půvaby a poezii jejich zákoutí, vyslovuje okouzlení atmosférou svého milovaného města. Čtvrté vydání.