Alena Keblová Pořadí knih






- 2017
- 2007
Hospodářské výpočty pro potravinářské obory odborných učilišť
- 168 stránek
- 6 hodin čtení
Učebnice se uplatní zejména v oborech zaměřených na potravinářství. Navazuje na učivo matematiky a je rozdělena na tematické celky, jejichž pořadí je možné pozměnit v návaznosti na odborné předměty. Cílem je upevnit dovednosti studentů v numerickém počítání i v počítání zpaměti a seznámit je s praktickými odbornými výpočty.
- 2001
Zrakově postižené dítě
- 67 stránek
- 3 hodiny čtení
- 2000
Náprava poruch binokulárního vidění
- 46 stránek
- 2 hodiny čtení
Soubor publikací, které jsou věnovány rozvoji poznávacích procesů a kompenzačních smyslů u zrakově postižených dětí, zahrnuje tituly: Zrakově postižené dítě, Hmat u zrakově postižených, Sluchové vnímání u zrakově postižených, Čich a chuť u zrakově postižených, Náprava poruch binokulárního vidění. Nejpočetnější skupinou zrakových poruch u dětí je tupozrakost a šilhavost. Včasnou oftalmologickou péčí je lze zmírnit i zcela odstranit. Publikace Náprava poruch binokulárního vidění přináší náměty k pleoptické terapii, které usnadní práci učitelkám mateřských a škol i rodičům dětí s těmito vadami. Udělená schvalovací doložka MŠMT: Schválilo MŠMT ČR č. j. 12 828/2000-24 dne 14. února 2000 k zařazení do seznamu metodických příruček pro speciální školy.
- 1999
Kompenzační pomůcky pro zrakově postižené žáky ZŠ
- 27 stránek
- 1 hodina čtení
V souvislosti s integrací zrakově postižených do běžných škol je nutno zajistit těmto žákům potřebné pomůcky, které kompenzují jejich zrakový handicap. Příručka seznamuje učitele s nejdůležitějšími kompenzačními pomůckami pro zrakově postižené, uvádí jejich přehled specifikovaný podle jednotlivých učebních předmětů základní školy, podle potřeby přináší i podrobný popis a návod pro práci s nimi. Udělená schvalovací doložka MŠMT: Schválilo MŠMT ČR dne 25. 9. 1995, č. j. 25 318/95-24.
- 1999
Sluchové vnímání u zrakově postižených
- 30 stránek
- 2 hodiny čtení
- 1999
Hmat u zrakově postižených
- 40 stránek
- 2 hodiny čtení
- 1999
Čich a chuť u zrakově postižených
- 30 stránek
- 2 hodiny čtení
- 1998
Matematika pro 1. až 3. ročník odborných učilišť
- 183 stránek
- 7 hodin čtení
- 1996
Integrované vzdělávání dětí se zrakovým postižením
- 92 stránek
- 4 hodiny čtení
Záměrem je poskytnout základní poznatky z předškolní i školní výchovy a vzdělávání těžce zrakově postižených dětí zejména pedagogům mateřských a základních škol běžného typu, kteří mají ve své třídě zrakově postižené děti, ale též rodičům i přátelům těchto dětí.




