Knihobot

Hana Švejdová

    1. leden 1960
    Hana Švejdová
    My jsme malí trpaslíci...
    Zlobím, zlobíš, zlobíme aneb pravdivě do jara...
    Čteme si, hrajeme si, poznáváme...  Metodika čtenářské pregramotnosti
    Endele, bendele, tak i tak, budeme si spolu hrát
    Metody dramatické výchovy v MŠ
    Kůry, můry, ven, ať je krásný den
    • Kůry, můry, ven, ať je krásný den

      • 92 stránek
      • 4 hodiny čtení
      5,0(1)Ohodnotit

      "Publikace obsahuje inspirativní tematické celky vycházející z autorčiny dlouholeté praxe v mateřské škole. Nejrůznější zábavné hry, činnosti a společná povídání jsou věnovány zejména proměnám přírody a rozvoji dětského prosociálního cítění. Tři tematické celky prostupují převážně metody dramatické a osobnostně sociální výchovy. Příroda - pozorování přírodních proměn, hry a výtvarné činnosti s přírodními materiály, objevování života v lese, ohleduplnost k přírodě, hry s přírodními náměty Příběhy - dramatizace vánočního příběhu, hry motivované pohádkou, hraní rolí, výtvarné činnosti inspirované koledami, lidová říkadla a písničky v ročních obdobích, život stromu a život člověka Hry - námětové, simulační, pantomimické, sluchové, hmatové, výtvarné, pohybové, hudebně pohybové, Kimovy hry Díky aktivitám z této knihy budou Vaše děti pozorné vůči změnám přírodě a ohleduplné k životu jejích obyvatel. Formou dramatizace si také lépe uvědomí pravý smysl Vánoc. Předkládané hry a metody Vám navíc pomohou posílit soudržnost dětského kolektivu."

      Kůry, můry, ven, ať je krásný den
    • Metody dramatické výchovy v MŠ

      • 168 stránek
      • 6 hodin čtení
      4,2(5)Ohodnotit

      Dramatická výchova pracuje s příběhy, které dětem zprostředkovávají zkušenost, jež by jim jinak zůstala nedostupná. Děti při ní prozkoumávají a poznávají mezilidské vztahy, které jim přibližujeme pomocí skutečných i fiktivních příběhů o lidech, zvířatech a věcech. Autorky v knize postupují krok za krokem přes přehled metod, hledání látek a zdůraznění smyslu a významu pohádky v dramatické práci s předškolními dětmi k práci s příběhem. Věnují se mimo jiné způsobu nakládání s negativními postoji a tématy, která mohou děti do práce přinášet, a jejich využití k pozitivnímu výchovnému působení, dostávají se k problematice vztahu mezi cílevědomostí a připraveností učitelky a jejích schopností pedagogické improvizace, k tématu požadavků společnosti na výchovu, jež jsou obsaženy v RVP PV (morálka, hodnoty, angažovanost učitelky) až k integrovanému celku zabývajícímu se vztahem k přírodě a všemu živému. Knihou prolíná téma vztahů, klimatu a atmosféry, pojetí dítěte a výchovy a v neposlední řadě i důležitost sebereflexe učitelky. Kniha je psána pro učitelky mateřských škol. Mgr. Eva Svobodová vyučuje na PedF JČU v Českých Budějovicích, obor učitelství pro MŠ. Mgr. Hana Švejdová působí jako učitelka MŠ Studentská Klatovy a zabývá se tvořivou dramatikou a prožitkovým učením. Obě autorky se podílely na úspěšné publikaci Vzdělávání v mateřské škole.

      Metody dramatické výchovy v MŠ