Knihobot

Ernest Francisco Fenollosa

    18. únor 1853 – 21. září 1908
    Ernest Francisco Fenollosa
    Cathay
    The Masters Of Ukioye - A Complete Historical Description Of Japanese Paintings And Color Prints Of The Genre School
    Lustra Of Ezra Pound
    Noh, Or Accomplishment
    Certain Noble Plays of Japan
    Čínský písemný znak jako básnické médium
    • 2005

      Kultovní text generace imagistů a angloamerického modernismu. Fenollosův esej přitahoval západní umělce a myslitele i později, v druhé polovině 20. století; jeho inspirativní pojetí čínského ideogramu jako písemného média na poetickém principu přešlo ze sféry reflexe básnické do kontextu sebereflexe filosofické. Fenollosův esej se dá snadno zpochybnit empiricky i historicky: běžné čtení znaků a znakového textu nemusí odpovídat modelu, který navrhl. Geneze čínského písma byla komplikovanější, početnější jsou i strukturní principy jeho skladebnosti. Přesto patří významně do dějin moderních interpretací dálněvýchodní kultury a jejích poetik. A hlavně do dějin západního modernismu básnického i filosofického. Tak je třeba jej i číst ...

      Čínský písemný znak jako básnické médium