Pedagogický a psychologický slovník
Terminologický slovník zaměřený na primární a preprimární vzdělávání
- 153 stránek
- 6 hodin čtení







Terminologický slovník zaměřený na primární a preprimární vzdělávání
Pedagogika je svébytnou společenskou vědou, která má pro učitelství nezpochybnitelný význam. Byť by se mohlo zdát, že teorie pro praxi není potřeba, opak je pravdou. Bez znalosti a pochopení teoretických principů totiž není možné odborně zvyšovat kvalitu učitelské profese v praxi.
Pedagogické a speciálně pedagogické pojmy, které jsou běžně používány v pedagogické teorii a praxi
Publikace se zaměřuje na výzkum v pedagogice a psychologii s ohledem na učitelskou profesi. Je svou povahou didaktická. Záměrem autorů je ukázat a zpřístupnit budoucím i stávajícím učitelům možnosti a limity kvalitativních a kvantitativních výzkumných přístupů v takové podobě, aby byli schopni porozumět publikovaným výzkumům a využít jejich výsledky, případně realizovat vlastní výzkumná šetření, a to nejen v průběhu studia, ale i následně ve své praxi. Kniha se zabývá oběma přístupy současně a je cílena na učitelskou profesi. Právě v tom tkví, oproti zavedeným metodologickým publikacím, její ojedinělost.