Knihobot

Iveta Hamarnehová

    1. leden 1971
    Iveta Hamarnehová
    Geografie cestovního ruchu: Evropa
    Zahraniční ekonomické vztahy České republiky
    Pokyny pro vypracování závěrečných a jiných písemných prací
    Mezinárodní cestovní ruch. Vybrané kapitoly
    Pokyny pro vypracování bakalářské, diplomové a jiné písemné práce
    Geografie turismu
    • Geografie turismu

      • 219 stránek
      • 8 hodin čtení
      5,0(1)Ohodnotit

      Na trhu ojedinělá publikace seznamuje studenty vysokých škol a vyšších odborných škol a pracovníky v oblasti turismu s problematikou geografie turismu v mimoevropských teritoriích. Výhody knihy oproti ostatním na toto téma spočívají v tom, že autorka svět dělí podle metodiky UNWTO (vhodná návaznost na ostatní publikace věnované cestovnímu ruchu) a nabízí komplexní přehled regionů z hlediska geografie turismu a podrobnější charakteristiku vybraných zemí daných regionů. V knize se nejprve seznámíte s nejdynamičtěji rostoucím regionem turismu, kterým je Asie a Pacifik, dále poznáte předpoklady turismu v regionu Amerika a na konec se budete věnovat regionu Středního východu a jeho potenciálu z hlediska turismu. Region Afrika má ze všech uvedených regionů největší možnosti lokalizačních podmínek turismu, ale vzhledem ke špatné úrovni selektivních a realizačních předpokladů nelze předpokládat výraznější nárůst návštěvnosti. U každého regionu najdete kromě celkového zhodnocení předpokladů cestovního ruchu (selektivní, lokalizační, realizační) informace o všech zemích, které jsou jeho součástí. Knihu odborně recenzoval Doc. RNDr. Václav Kašpar, CSc. obsah kapitol volně k dispozici na: http://www.obalkyknih.cz/file/toc/65613/pdf

      Geografie turismu
    • Publikace se snaží přiblížit problematiku cestovního ruchu v kontextu světové ekonomiky. Obsahuje 10 kapitol. První vymezuje základní pojmy mezinárodního cestovního ruchu a mj. se zabývá hlavními tendencemi a globálními problémy světové ekonomiky v kontextu mezinárodního cestovního ruchu. Druhá kapitola se zabývá regionálním a subregionálním rozložením cestovního ruchu. Třetí kapitola se věnuje rozvoji cestovního ruchu v evropském prostoru. Čtvrtá kapitola se zamýšlí nad budoucností mezinárodního cestovního ruchu dle prognostických materiálů Světové organizace cestovního ruchu. Další kapitola řeší problematiku statistického monitoringu mezinárodního cestovního ruchu. Sedmá kapitola charakterizuje vybrané subjekty světové ekonomiky a jejich význam v mezinárodním cestovním ruchu. A rozvojovým zemím jako významnému hráči v mezinárodním cestovním ruchu je věnována osmá kapitola. Devátá kapitola řeší rozvoj cestovního ruchu jako důležitý předpoklad rozvoje mezinárodního cestovního ruchu. Desátá kapitola vymezuje koncept společenské odpovědnosti firem obecně i ve vazbě na cestovní ruch.V závěru každé kapitoly je uvedeno Shrnutí a jsou uvedeny otázky a úkoly, jejichž cílem je rozšířit a doplnit informace daných kapitol a udělat tak z dané publikace co nejkomplexnější studijní materiál.

      Mezinárodní cestovní ruch. Vybrané kapitoly
    • Odborníka v oblasti cestovního ruchu si dnes jen těžko dokážeme představit bez důkladného geografického vzdělání. K nabytí relevantních vědomostí velmi dobře poslouží právě předkládaná publikace, která je v prvé řadě určena studentům oboru cestovního ruchu na vyšších odborných a vysokých školách. Zároveň je však určena široké veřejnosti, která ráda cestuje, poznává nové kraje a ráda se o nich dovídá nové informace. V neposlední řadě je kniha věnována i pracovníkům v oblasti cestovního ruchu, kteří svým přístupem a odborností mohou přispívat ke konkurenceschopnosti nabídky služeb cestovního ruchu v ČR, jež bude srovnatelná s ostatními členskými státy Evropské unie. Cílem předložené publikace je především seznámit čtenáře s problematikou geografie cestovního ruchu, a to s faktory a předpoklady jeho rozvoje, s hodnocením prostorového rozložení či s vlivy cestovního ruchu na okolní prostředí. Dalším cílem je dále to, aby čtenáři získali geografický přehled o podmínkách rozvoje cestovního ruchu v Evropě jako celku i v jednotlivých zemích tohoto nejvýznamnějšího turistického regionu.

      Geografie cestovního ruchu: Evropa