Bez efektivního vzdělávání zaměstnanců se dnes již neobejde žádná firma, která chce zvyšovat svou výkonnost a být úspěšná. Kniha vám pomůže efektivně rozhodovat o investicích do lidského kapitálu a navrhovat rozvojové vzdělávací projekty, které povedou k úspěšné realizaci strategie vaší firmy. Autoři, kteří vycházejí ze svých zkušeností lektorů a konzultantů, dlouholeté praxe ve firemní sféře a zahraničních zkušeností, podrobně charakterizují jednotlivé procesy podnikového vzdělávání od identifikace a analýzy vzdělávacích potřeb až po jeho realizaci a vyhodnocování. Tato praktická a srozumitelná kniha je určena zejména manažerům, personalistům, trenérům, lektorům a majitelům firem. Je nepostradatelnou příručkou pro zkvalitnění procesů vzdělávání a přispívá k úspěšnému rozvoji jednotlivců, týmů i celého podniku. Dozvíte se: - jak naplno využít lidský kapitál své firmy a zvýšit jeho hodnotu - jak rozvíjet vědomosti a dovednosti svých zaměstnanců - jak identifikovat a analyzovat vzdělávací potřeby - jak zkvalitnit procesy podnikového vzdělávání - jak zvýšit efektivnost prostředků investovaných do lidského kapitálu - jak plánovat, realizovat a vyhodnocovat vzdělávací programy.
Josef Vodák Knihy



Inovácie boli súčasťou civilizácie od jej prvopočiatku, aj keď pojem „inovácia“ bol definovaný až v dvadsiatom storočí. Je v tom istá symbolika, pretože v posledných desaťročiach, a najmä rokoch, sme svedkami obrovskej dynamizácie vývoja nových produktov a procesov. Inovácie sa postupne z náhodných stávajú riadenými a sme svedkami toho, že sa nás to dotýka vo všetkých oblastiach nášho života. Či už je to v oblasti informatizácie, produkcie, zdravotníctva, športu atď. Učebnica je určená všetkým tým, ktorí sa zaoberajú problematikou inovácií a inovačným manažmentom, predovšetkým našim študentom na Fakulte riadenia a informatiky Žilinskej univerzity v Žiline. Presah potreby poznatkov z inovačného manažmentu je zrejmý pre viaceré oblasti (podnikateľský, neziskový, športový sektor), ktoré rozvíjame aj v iných predmetoch.
Pre efektívne strategické riadenie športových organizácií je kľúčové definovanie cieľov a spôsobov ich dosiahnutia. Pôvodné ciele, ktoré boli zamerané viac na súťaženie a prínosy pre komunitu, boli postupne doplnené o generovanie zisku. Kľúčovú úlohu v celom procese zohrávajú skúsení manažéri, ktorí už nestoja na čele organizácií v pozícii dobrovoľníkov, ale ako profesionáli vedúci množstvo ďalších odborníkov. Najdôležitejšou esenciou ich povolania je znalosť prostredia a špecifík športu. Len tieto vedomosti môžu v kombinácii s teóriou a praxou v oblasti klasického manažmentu zabezpečiť udržateľné fungovanie športových organizácií.